Avboka hotel hur funkar det?
Hej alla glada resenärer
Jaha jag trodde jag hade koll och bokade fel hotell på Phi Phi island, via Agoda ganska trött på kvällstimmarna, får väl skylla på det :-)
Avbokade direkt men jag såg att beloppet fortfarande stod reseverat på min internetbank, hur funkar detta försvinner denna resevation på min internetbank automatiskt eller måste jag göra något aktivt själv? Och någon som vet hur lång tid detta skall ta?
Tack på förhand
Jack
Jaha jag trodde jag hade koll och bokade fel hotell på Phi Phi island, via Agoda ganska trött på kvällstimmarna, får väl skylla på det :-)
Avbokade direkt men jag såg att beloppet fortfarande stod reseverat på min internetbank, hur funkar detta försvinner denna resevation på min internetbank automatiskt eller måste jag göra något aktivt själv? Och någon som vet hur lång tid detta skall ta?
Tack på förhand
Jack
Jag hittade till slut
Resor som avbobas inom en månad får avlägga en straff avgift motsvarande en hotell natts avgift, så det är nu ganska lungnt då jag är minst två månader före min avresa :-)
Återbetalningspolicy
För att begära en återbetalning, var vänlig kontakta oss enligt följande:
På vår webbplats agoda.se
Per telefon +44 (0)20 3027 7900 (internationell samtalstaxa tillämpas)
Via e-post till Kundsupport
Agoda strävar starkt efter att erbjuda dig en enkel och effektiv återbetalningsprocess. Observera att förkortade vistelser under högsäsong, när hotellet har mycket gäster, under fackmässa och konvent, eller om man inte avbokar före det datum som noteras på e-postbekräftelsen, kan resultera i att en STRAFFAVGIFT debiteras av hotellet. Om man debiteras en STRAFFAVGIFT kommer den att dras av den summa som återbetalas.
Din e-postbekräftelse specificerar exakt datum då avbokning ska göras (d.v.s. deadline för när du måste avboka för att undvika avbokningsavgift). Normalt sett är deadline för avbokning 14 dagar före ankomsten till hotellet. STRAFFAVGIFTEN motsvarar normalt en natts vistelse, om inte annat specificeras i e-postbekräftelsen.
Om inget annat anges i avbokningspolicyn kommer begäran om avbokning, som skickas in på någon av ovan sätt, före den deadline som specificeras i din e-postbekräftelse, automatiskt att återbetalas till 100% inom 10 dagar efter det att begäran kommit in. Begäran om avbokning som skickats in efter den deadline som specificeras i din e-postbekräftelse kommer också att bearbetas inom 10 dagar, och eventuellt tillämplig STRAFFAVGIFT dras från summan som återbetalas.
Förkortade vistelser återbetalas i de flesta fall inom 10 dagar, minus eventuella tillämpliga STRAFFAVGIFTER, och om du meddelar oss (på något av ovan sätt) innan du förkortar vistelse kan vi skynda på återbetalningsprocessen. Om du däremot informerar oss efter utcheckningen kan en del återbetalningar av förkortade vistelser ta längre tid att bearbeta eftersom en del hotell kan ta lite tid på sig att bekräfta exakta datum för din vistelse. Om din återbetalning sannolikt kommer att ta mer än 10 dagar att bearbeta meddelar vi dig detta via e-post när vi emottar din begäran.
Resor som avbobas inom en månad får avlägga en straff avgift motsvarande en hotell natts avgift, så det är nu ganska lungnt då jag är minst två månader före min avresa :-)
Återbetalningspolicy
För att begära en återbetalning, var vänlig kontakta oss enligt följande:
På vår webbplats agoda.se
Per telefon +44 (0)20 3027 7900 (internationell samtalstaxa tillämpas)
Via e-post till Kundsupport
Agoda strävar starkt efter att erbjuda dig en enkel och effektiv återbetalningsprocess. Observera att förkortade vistelser under högsäsong, när hotellet har mycket gäster, under fackmässa och konvent, eller om man inte avbokar före det datum som noteras på e-postbekräftelsen, kan resultera i att en STRAFFAVGIFT debiteras av hotellet. Om man debiteras en STRAFFAVGIFT kommer den att dras av den summa som återbetalas.
Din e-postbekräftelse specificerar exakt datum då avbokning ska göras (d.v.s. deadline för när du måste avboka för att undvika avbokningsavgift). Normalt sett är deadline för avbokning 14 dagar före ankomsten till hotellet. STRAFFAVGIFTEN motsvarar normalt en natts vistelse, om inte annat specificeras i e-postbekräftelsen.
Om inget annat anges i avbokningspolicyn kommer begäran om avbokning, som skickas in på någon av ovan sätt, före den deadline som specificeras i din e-postbekräftelse, automatiskt att återbetalas till 100% inom 10 dagar efter det att begäran kommit in. Begäran om avbokning som skickats in efter den deadline som specificeras i din e-postbekräftelse kommer också att bearbetas inom 10 dagar, och eventuellt tillämplig STRAFFAVGIFT dras från summan som återbetalas.
Förkortade vistelser återbetalas i de flesta fall inom 10 dagar, minus eventuella tillämpliga STRAFFAVGIFTER, och om du meddelar oss (på något av ovan sätt) innan du förkortar vistelse kan vi skynda på återbetalningsprocessen. Om du däremot informerar oss efter utcheckningen kan en del återbetalningar av förkortade vistelser ta längre tid att bearbeta eftersom en del hotell kan ta lite tid på sig att bekräfta exakta datum för din vistelse. Om din återbetalning sannolikt kommer att ta mer än 10 dagar att bearbeta meddelar vi dig detta via e-post när vi emottar din begäran.
Detta är en anledning till att jag bokar med booking.com. Avbokade precis en hotellvistelse mellan jul och nyår (en period som oftast inte går att avboka). Många saker kan hända innan man väl sätter sig på planet till sin destination. Hittade ett annat hotell i Thailand som var 22 000 THB billigare för 6 nätter (på Sawadee, som jag också bokat från ett flertalet gånger och aldrig blivit besviken).
Det viktigaste budskapet är dock att kontrollera avbokningsrutiner innan man knappar in kontokortsnummer. Det billigare hotellet jag valde efter avbokningen tillämpade full payment and no cancellation.
Det viktigaste budskapet är dock att kontrollera avbokningsrutiner innan man knappar in kontokortsnummer. Det billigare hotellet jag valde efter avbokningen tillämpade full payment and no cancellation.