Är det någon som har åkt KLM
Inte åkt irfån el Stockholmo men ifrån Göteborg flertalet gånger.
Servicen, vet inte vad du är ute efter riktigt, men de bjuder på en macka och något att dricka på kortare flighter.
På längre är det hela måltider och tilltugg osv. Standardköret. Jag tycker det är bra service i alla fall.
Flygplatsen i Amsterdam, Sciphol eller hur det stavas är stor men lättnavigerad och det finns massor med affärer/restauranger/barer/fik att spendera tiden på. Till och med säkerhetskontrollerna går fort men det är alltid bra att försöka passera dem så tidigt som möjligt om man ska utom EU så man inte får springa till gaten sen.
Servicen, vet inte vad du är ute efter riktigt, men de bjuder på en macka och något att dricka på kortare flighter.
På längre är det hela måltider och tilltugg osv. Standardköret. Jag tycker det är bra service i alla fall.
Flygplatsen i Amsterdam, Sciphol eller hur det stavas är stor men lättnavigerad och det finns massor med affärer/restauranger/barer/fik att spendera tiden på. Till och med säkerhetskontrollerna går fort men det är alltid bra att försöka passera dem så tidigt som möjligt om man ska utom EU så man inte får springa till gaten sen.
Jag ÄLSKAR KLM, så pass mycket att jag vid vissa tillfällen lagt lite extra på en flygbiljett för att åka med just dem. Har visserligen mest erfarenhet på långflygningar typ Amsterdam - Buenos Aires och tycker att servicen har varit väldigt bra. Schipol eller hur det stavas (antar att det är där du kommer mellanlanda) är stor men finns väldigt bra information. Har till och med för mig att de har ungefärliga tidsangivelser på hur lång tid det tar att gå mellan gaterna...
Citerat från Tildesun:
. Har till och med för mig att de har ungefärliga tidsangivelser på hur lång tid det tar att gå mellan gaterna...
Det stämmer bra! Men de verkar vara baserade på riktiga sniglar! :)
. Har till och med för mig att de har ungefärliga tidsangivelser på hur lång tid det tar att gå mellan gaterna...
Haha stämmer bra xploretheworldcom, men å andra sidan är det ju väldigt lugnande om man själv föredrar att promenera i rask takt!
Jag åkte med dem förra året ett x antal gånger, senast i november. Tycker det var bra service men kanske svårt att säga vad man ska förvänta sig på en så kort flygtur… Jag fick iaf en smörgås och vin när jag åkte sträckan Stockholm-Amsterdam. Finns väl ett x antal flygbolag som garanterat har sämre service skulle ha svårt att se att många är missnöjda med KLM...
Jag åkte med dem förra året ett x antal gånger, senast i november. Tycker det var bra service men kanske svårt att säga vad man ska förvänta sig på en så kort flygtur… Jag fick iaf en smörgås och vin när jag åkte sträckan Stockholm-Amsterdam. Finns väl ett x antal flygbolag som garanterat har sämre service skulle ha svårt att se att många är missnöjda med KLM...
Hejsan,
KLM från Stockholm till Amsterdam är helt ok.
Vi åkte i feb och planet gick faktiskt några minuter innan avresetiden. På planet fick vi dryck och en smörgås. Helt ok det med. Mycket trevlig personal. Angående flygplatsen Shiphool så är den mycket trevlig och lättnavigerad. Vi hade 1,5 h till godo och det räckte med råge. Kan absolut rekommendera KLM!
KLM från Stockholm till Amsterdam är helt ok.
Vi åkte i feb och planet gick faktiskt några minuter innan avresetiden. På planet fick vi dryck och en smörgås. Helt ok det med. Mycket trevlig personal. Angående flygplatsen Shiphool så är den mycket trevlig och lättnavigerad. Vi hade 1,5 h till godo och det räckte med råge. Kan absolut rekommendera KLM!
Citerat från Planes:
Hej är det någon som har åkt klm airlines deras boeing 737 från stockholm?
Hur är servicen från stockholm ner till amsterdam?
är amsterdam flygplatsen smidig?
Jag ska åka till barcelona via amsterdam med klm jag skulle vilja ha informatioon om hur deras service är?
tack!
Hej är det någon som har åkt klm airlines deras boeing 737 från stockholm?
Hur är servicen från stockholm ner till amsterdam?
är amsterdam flygplatsen smidig?
Jag ska åka till barcelona via amsterdam med klm jag skulle vilja ha informatioon om hur deras service är?
tack!
Åker aldrig KLM mer, åkte med dem BCN - ARN med mellanlandning i Amsterdam. På min biljett (som jag även visade upp) står det att jag har rätt till 1 incheckat bagage GRATIS samt 1 handbagage (vilket också står i min bokning som jag också visade upp), vid incheckning fick vi ändå betala 30 euro per väska för att enligt dem var planet fullbokat så de måste ta betalt för alla väskor även de som tidigare fått meddelande att de har rätt till en gratis incheckad väska. Jag har FlyingBlue och reser oftast business (Sky Priority) när jag reser med Skyteam (annars vanlig ekonomi på alla andra flyg) men hade inte med mig det denna gång och jag har aldrig i hela mitt liv blivit så dåligt behandlad för att jag sitter i ekonomi. Redan på flygplatsen var de otroligt otrevliga och behandlade alla som satt i ekonomi som om vi bar på en sjukdom och absolut absolut inte fick komma i närheten av Sky Priority, det stod personer som skulle se till att köerna var separerade under alla omständigheter. En stackars man står i "ekonomikön" men för nära SkyPriority och han förstod inte engelska eller holländska och istället tar personalen honom från axlarna, väldigt otrevligt och bestämt, och placerar honom "fint" i vår kö.
När jag påpekar till personalen att deras service är urusel på flygplatsen säger dem att alla som lägger extrapengar på sin biljett får bättre service och att jag kanske ska tänka på det nästa gång jag bokar. Alltså bör man köpa biljett i Business Class eller ha ett FlyingBlue kort för att behandlas som en människa hos KLM.
När jag påpekar till personalen att deras service är urusel på flygplatsen säger dem att alla som lägger extrapengar på sin biljett får bättre service och att jag kanske ska tänka på det nästa gång jag bokar. Alltså bör man köpa biljett i Business Class eller ha ett FlyingBlue kort för att behandlas som en människa hos KLM.
Jag har åkt med dem från Göteborg till Kuala Lumpur via AMS och har ingenting att klaga på. Trevlig personal och ett bra bolag.
Måste dela med mig av en höjdare jag hade på en flight med KLM över Atlanten.
Som alla andra plan är det ju inte så jättemycket plats över för benen när man är 195cm och efter maten var avklarad fick "kärringen" i stolen för sig att hon skulle luta sig bakåt.
Naturligtvis får hon mina knän i ryggen och hon blir förbannad och slänger sig bakåt med ryggstödet ett antal gånger. Jag blir naturligtvis förbannad och skjuter iväg ryggstödet i rent självförsvar och div munkabblandes drar igång och jag är väl inte direkt fin i truten.
En flygvärdinna kommer stormande och kollar vad som pågår och hennes slutsats blev att "kärringen" framför sin fulla rätt att luta sig tillbaka utan att få mina knän i ryggen. Hur det rent fysiskt sett skulle gå till kunde hon inte svara på utan efter ett tag kom förslaget att vi kunde förlika oss genom att jag skulle stå upp 30min per timme så att "kärringen" kunde luta sig tillbaka!
Jag blev naturligtvis ännu mer förbannad, speciellt som jag hade riktigt ont i knäna. Kallade på Kabinchefen och det hela slutade med att "kärringen" blev omplacerad och jag fick en voucher på €200 för sveda o värk.
Vet inte om det finns något samband, men 6mån senare reste jag till Kina med KLM och strax innan takeOff så kom flygvärdinnan och sa "Mr Birgere, you are welcome to have a seat at the emergency exit", KLM tar ju annars saftigt betalt för dom sätena.
Så, jag är väldigt kluven om vad jag tycker om KLM.
Som alla andra plan är det ju inte så jättemycket plats över för benen när man är 195cm och efter maten var avklarad fick "kärringen" i stolen för sig att hon skulle luta sig bakåt.
Naturligtvis får hon mina knän i ryggen och hon blir förbannad och slänger sig bakåt med ryggstödet ett antal gånger. Jag blir naturligtvis förbannad och skjuter iväg ryggstödet i rent självförsvar och div munkabblandes drar igång och jag är väl inte direkt fin i truten.
En flygvärdinna kommer stormande och kollar vad som pågår och hennes slutsats blev att "kärringen" framför sin fulla rätt att luta sig tillbaka utan att få mina knän i ryggen. Hur det rent fysiskt sett skulle gå till kunde hon inte svara på utan efter ett tag kom förslaget att vi kunde förlika oss genom att jag skulle stå upp 30min per timme så att "kärringen" kunde luta sig tillbaka!
Jag blev naturligtvis ännu mer förbannad, speciellt som jag hade riktigt ont i knäna. Kallade på Kabinchefen och det hela slutade med att "kärringen" blev omplacerad och jag fick en voucher på €200 för sveda o värk.
Vet inte om det finns något samband, men 6mån senare reste jag till Kina med KLM och strax innan takeOff så kom flygvärdinnan och sa "Mr Birgere, you are welcome to have a seat at the emergency exit", KLM tar ju annars saftigt betalt för dom sätena.
Så, jag är väldigt kluven om vad jag tycker om KLM.
Citerat från Planes:
det var synd att dem behandla er alla sådär när åkte ni med dem?
Förrigår!
det var synd att dem behandla er alla sådär när åkte ni med dem?
Citerat från Planes:
ja birgere det var mycket 200 men hur får man den ersättningen?
Flybolagen delar ju alltid ut massa vouchers när dom gör något fel, typ förseningar, överbokningar eller som i detta fallet felaktig behandling av en resenär.ja birgere det var mycket 200 men hur får man den ersättningen?
Vet inte hur många gånger jag fått detta. Överbokningar är nog det vanligaste för min del då jag ofta har en förmåga att komma sent till flighten.