Apollo svarade på inlägget om mögel på hotellet

Av Begesk
3 maj 2010 08:39
Visningar: 880
Så här svarar Apollo på ett inlägg om fukt och mögel på hotellrummet.

Kopia av mail från APOLLO:

"Givetvis är det viktigt att vi kommenterar de inlägg som finns ute på internet i form av forum, bloggar samt i andra sociala medier. Vi har bland annat nyligen startat en Facebookgrupp för att ge våra resenärer möjlighet att ha en nära dialog med oss samt dela sina upplevelser och synpunkter med oss och med andra "fans". Kommentarerna på www.reseguiden.se har vi dock hittills valt att inte bemöta.

För oss är det viktigt att samarbeta med bra hotell som lever upp till den standard som våra resenärer efterfrågar och förväntar sig. Våra kontraktörer är ständigt på resande fot för att säkerhetsställa kvalitén på hotellen. Inför varje säsong kontrollerar även våra destinationschefer att allting står rätt till med våra hotell. Då våra resor ofta går till länder där det råder en hög luftfuktighet kan det dock hända mycket med rummen under en och samma säsong, ibland kan det till och med uppstå mögeltillväxt. Skulle detta inträffa är det viktigt att resenären kontaktar våra reseledare för att på så sätt ge oss möjlighet att åtgärda.

Det första vi gör om en resenär kontaktar oss gällande mögel på rummet är att åka ut till hotellet i fråga och kontrollera rummet. Därefter erbjuds gästen ett annat rum på hotellet eller, om det inte går att ordna, ett hotellbyte. Vi använder självklart oss inte av det mögelskadade rummet förrän vi är säkra på att hotellet har åtgärdat bristerna. Dessvärre har vi inte möjlighet att under pågående säsong kontrollera alla våra rum kontinuerligt då vi ofta har gäster boende i rummen. Därför litar vi oss till resenärerna och att de kontaktar oss så snart de uppmärksammar brister. Våra reseledare går dygnet runt att nå på servicetelefonen och numret hittar man lätt på biljetten, i välkomstmaterialet eller i Apollos pärm i hotellreceptionen.

Vi hoppas att du känner dig nöjd med vårt svar till dig och vi passar på att önska dig en trevlig helg.

Med vänlig hälsning
Agneta
Här slutade det vänliga mailet.

Min kommentar: Det är researrangören som har ansvaret. Hur de säkerställer det är inte resenärens problem. Jag har som byggansvarig konfronterats med fuktproblem under många år och det gäller att inspektera källan till fukten och medföljande mikrobiella påväxter och "elak" lukt. Det går att säkerställa torra miljöer med rätt förutsättningar och kunskap.

Nu ser vi fram emot att researrangörerna i sin marknadsföring kan uppvisa säkra boende för oss resenärer. Det kan vara ett nytt grepp i att ta marknadsvolymer.
4 maj 2010 09:56
Heder åt Apollo som besvarar inlägget. En seriös resebyrå, som i varje fall bemödar sig. Det finns de som inte ens går in och besvarar lagda order, enligt andra trådar.

BRAAAAA! .... för Apollo.