AOB travel, Flygpoolen och Doodle

23 sep. 2009 00:59
Visningar: 2078
Jättebilliga resor, nån som har erfarenhet?
Av Ulleb
23 sep. 2009 09:14
Hej!
AOB travel vet jag många som bokat genom. Och skulle själv idagarna boka till Thailand för ett mkt bra pris. Men när jag trycker på boka så kommer det upp-Tyvärr kom ngn före dig, flyget är nu fullbokat?! Mina vänner som bokat har varit jättenöjda. Men jag sände de faktiskt ett mail idag (AOB) o frågade om det bara va lockpriser eller om de billiga flygen inte ens existerar?! I tre dagar har jag försökt o det blir lika dant varje gång?! Om jag får svar skriver jag igen =)
MVH Ulleb
Av Wazz
31 mars 2010 17:36
Vill varna för AOB Travel. Jag köpte sju biljetter Köpenhamn-Colombo, Sri Lanka genom företaget. En i gruppen ville kliva på i London - turen gick CPH-LHR-CMB - och jag ville göra en ändring i bokningen för att det inte skulle bli krångel vid check-in då alla hade samma bokningsreferens. Några pengar tillbaks ville jag aldrig ha.
"Det går inte", var det svar jag fick. "Checkar inte personen in i CPH är hela resan förverkad och kommer inte att ersättas", fick jag också veta.
Jag blev oerhört otrevligt bemött, och personen jag pratade med ville först inte uppge vare sig namn eller vilket bolag hon jobbade på. (Jag hade bara fått ett telefonnummer från min fru som gjort bokningen och visste inte vilket bolaget var).
AOB Travel gjorde inget, ville inte göra något och sa sig inte kunna göra något. Jag blev ombedd att köpa en biljett till så att personen i London kunde flyga till Köpenhamn för att checka in och flyga tillbaks till London för att ta flyget till Colombo - annars skulle ju hela resan vara förverkad. Den biljetten skulle kosta SEK 3856. När jag sedan bad om telefonnummret till Sri Lankan Airways, för att själv kunna ringa dit och själv göra ombokningen hade AOB Travel inget telefonnummer till det bolag dom själv bokar biljetter med. Det är ju självklart att en hel resa inte blir förverkad om man betalar för hela men väljer att inte använda ett leg eller två.
Det är trist att bli dåligt bemött när man lagt stora pengar hos ett reseföretag, men det är ännu tristare att få felaktig information och råd/hot om att köpa fler biljetter annars är hela bokningen för personen förverkad.
Sri Lankan Airways gjorde ombokningen på mindre än en minut - och var dessutom väldigt trevliga.
AOB Travel vill bara ha dina cash. Har du betalt kan du glömma allt vad service heter. Förbered dig också på ett sällsynt ignorant och otrevligt bemötande.
Av Haikko
24 apr. 2010 10:57
Vi bokade Stockholm - Hong Kong med Doodle. Behövde ändra några saker i min bokning och det löste dom utan att ta extra pengar för det!
Av Pvt
26 juli 2010 13:07
Jag bokade 5 flygbiljetter på Doodles hemsida igår men hade inte mitt kreditkort i närheten. Då valde jag att betala via faktura som kostade 99 sek.
Vid bekräftelse såg jag att fakturakostnaderna hamnade på 789 sek. Det verkade vara lite för mycket så jag tog kontakt med Doodle via mail.
De ringde mig redan idag och tog bort det där fakturakostnadsbeloppet.

Min erfarenhet alltså: mycket billigt och mycket bra service. Ett företag som jag varmt rekommenderar.

(mellan parantes, får man ingen ersättning vid dödsfall som Viktor beskriver här uppe ska man skylla på sig själv; teckna en reseförsäkring då får du en återbetalning vid sjukdom eller dödsfall. Jovisst, det kostar pengar, därför kallas det för försäkring)