AMOMA

15 mars 2018 08:31
Visningar: 632
Jag vill verkligen varna för att boka via AMOMA!! Jag bokade ett rum på hotell ’Barcelona Universal’ i Barcelona för 3 nätter i juli och betalade HELA summan direkt vilket blev 4573:-. En halvtimme senare visade det sig att jag bokat fel och jag bokade av rummet. Jag tänkte att det ju var synd att jag behövde betala direkt då jag säkert skullle behöva vänta några dagar på att få tillbaka pengarna. Men när jag skriver till AMOMA så svarar de efter ett dygn att några pengar får jag INTE tillbaka!!! En god vän som kan spanska ringde hotellet och frågade hur detta kunde vara möjligt och de sa att de inte ens kunde se bokningen eftersom den var bokad genom AMOMA. Jag tycker att det är höjden av fräckhet!! Så ALDRIG mer AMOMA!!!
15 mars 2018 09:03 (redigerad)
Bokade du ett rum med fri avbokning?
Bokar man hotell så finns ju många olika regler för avbokning, ofta är de billigaste priserna utan fri avbokning och det kan då kosta allt från hela summan till en natts avgift även om man avbokar.
Står inte avbokningsreglerna på deras sida när du bokar?

Edit: enligt Amomas hemsida kostar flexibel avbokning drygt 100:- mer per natt, du valde kanske alternativet "inte återbetalningsbar", det innebär ju att man inte får tillbaka pengar ifall man avbokar.

Så är det på alla bokningssidor jag känner till och även direkt hos många hotell. Man kan väl inte lasta Amoma för att de erbjuder olika alternativ med olika priser? Man ska vara riktigt säker på att man inte kommer ångra sig om man ska boka dessa erbjudanden.
Man kan ju tycka att de kunde visa lite goodwill i sådana här fall, hade ju gett pluspoäng istället för en missnöjd kund....