Åk inte med Nazar

Av Issiol
14 aug. 2011 10:46
Visningar: 61741
Varning för hotellet Pegasus World och reseföretaget Nazar.
Läs detta innan du åker för din egen hälsas skull om du funderar på att åka med Nazar

Vi beställde ett större rum med balkong och betalade extra för det.Vi fick ett rum med balkong, men balkongdörren var uppbruten och gick inte att låsa . Eftersom vi anlände sent fick jag vänta tills nästa dag med att klaga på rummet. Nazarguiden lovade att ordna detta. Jag fick springa fram och tillbaka under dagen för att få ett svar på hur vi skulle göra. Vi fick byta rum efter att Nazarguiden krävde av hotellpersonalen att vi skulle få ett annat rum.Det nya rummet var inte det man förväntar sig av ett femstjärnigt hotell, stora glipor i dörren så att det var enormt lyhörd, det gick inte att sova för allt oväsen i korridorerna. Till råga på allt blev jag och min sambo dåliga tredje dagen ,alltså lördag, Kräkningar, diarre` feber och frossa avlöste varandra. Jag blev bättre på söndagen, men inte min sambo .Hon låg hela söndagen,måndagen och tisdagen. Hon kräktes, hade diarre´, mådde illa och hade feber och frossa. Hon åt ingenting på dessa dagar . Det enda hon tvingade i sig vatten för att inte drabbas av uttorkning också.Vi började oroa oss hur vi skulle överleva hemfärden . Vi var tvungna hålla oss i närheten av en toalett hela tiden . Låg helt utslagen på hotellrummet, inte den semester som vi hade tänkt oss direkt! Att veta att man ska checka ut från rummet senast 12:00 lugnar ju inte en direkt. Jag gick till receptionen sista dagen, 2011-08-10, kl 08.00 för att be om att få behålla rummet till kl 18.00 och förklarade varför jag var tvungen ha rummet så länge. Hon bad mig vänta en stund för chefen hade inte kommit än.Jag satt där till 10:00 då sa hon stolt att hon skulle ordna det men det kostade 25 euro.Jag betalade , då säger hon att det är ett annat rum så vi får flytta oss dit . Vid det laget är jag uppgiven ,frustrerad och gråtfärdig, orkade inte ta en diskussion med henne. Vi flyttade till nya rummet och var där till kl 18:00. Resan ifrån hotellet till Sverige kan ni försöka föreställa er för en som är dålig. Hon kommer att söka läkarvård här i Sverige. Skulle det visa sig att hon har blivit smittad med salmonella eller något liknande pga er skithotellmat så kommer jag göra en anmälan mot Nazar. Hygienen var inte det bästa...Vår son på 12 år som tyvärr fick uppleva detta hotell, fick även han diarre´.


*Hotellet borde inte ha fått mer än 3 stjärnor ens enligt mitt tycke. Juice maskiner som inte funkar, antingen vanligt vatten eller koncentrerad juice som rinner.


*Kaffemaskiner som inte var påfyllda med kaffe, fanns det kaffe i någon maskin så var det långa köer till denna av förståeliga skäl.


* Det var väldigt mycket att välja på i matväg men hygienen vid matskålarna var inte bästa,såg flera ggr att folk svettades och när dessa tog mat droppade deras svett i maten.


*Smutsiga plastmuggar som man fick dricka i. Vår son fick bl a ett glas med en fluga som satt fast i glasets botten.


*Tallrikar som inte har diskats ordentlig. Det låg smuts och något som man inte kunde identifiera på tallrikarna.

*Elkontakter som hänger lösa

*Mycket smutsiga nattduksbord, ingrodd skit som suttit länge.


*Trasig tvålbehållare på toaletten, det rann ut och golvet blev livsfarligt halt.


*Skitiga överkast, täcke och kuddar med bla blodfläckar. Stora gula fläckar på madrassen när man lyfte på lakanet.

*Mögellukt i rummet. Samma lukt fanns även där vi var på informationsmöte.Där fanns det gröna fläckar i taket. Mögelvarning om man har allergi mot detta!!!


*Tältet där de delar ut gözleme, ett slags bröd med olika innehåll som kött, ost och potatis, där låg smöret, osten och köttet framme framme i värmen. Detta delades då ut även till flugor och andra insekter. Där kan de ju lägga sina ägg...Ca 35-37 grader varmt.


*Inget toalettpapper på toaletterna vid poolen, ibland fanns det en enda och den var dyblött. Undrar vad det var för vätska i den???


Vår tolvåriga pojke hade sett fram emot den här resan det enda han gjorde under resan var att sitta vid sin sjuka mor och gråta och be till gud att hon skulle bli frisk. Nazar har verkligen lyckats förstöra den här resan för oss.


Hur kan Nazars ägare sova gott på natten när de lurar iväg så många människor på ett sånt skit hotell där de påstår att det är 5 stjärnigt och lyxigt .


NI BORDE SKÄMMAS NAZAR!!!


Jag ser det som en medmänslighet att hindra folk att åka med Nazar .Därför kommer jag jobba aktivt för att hindra det.Jag kommer att lägga ut bilder på dessa punkter jag har tagit upp ovan så att folk får se vad det Nazar egentligen erbjuder. Om ni önskar se bilder, så kan ni mejla mig så kan jag skicka bilder.
Av Annl
14 aug. 2011 10:54
Har du krävt pengarna tlllbaka från Nazar? Det skulle jag göra om de vägrar kontakta Allmänna Reklamationsnämnden.

Man blir ju mörkrädd när man läser din fruktansvärda skidring... Och stackars er son
Av Annl
14 aug. 2011 10:58
Hej igen,

glömde en sak;

Gå in på Trip Advisor och skriv det som du skriver här och där kan du även länka dina bilder till hotellet - klickar man på hotellet ser man dina bilder och man kan läsa om vad alla som bott där och som skrivit på TA tycker.

Ett mycket effektivt medel - läste i en artikel att hotell- och restaurangägarna är rädda för TA och bevakar och läser vad som skrivs.
Av Issiol
14 aug. 2011 11:02
Ja , vi kom hem för 3 dagar sedan .Kontaktade Nazar så fort vi kom hem men de tar inte mig på allvar . Jag skickade samma brev till dem som ovan . Nazar ska återkomma med svar 4-7 veckor.......
Av Issiol
14 aug. 2011 11:04
Tack för tipset . Jag ska göra det med detsamma.
Av Annl
14 aug. 2011 11:12
Hota med Allmänna reklamationsnämnden (eller de kanske redan är svartlistade där och struntar i sådant).... Det låter ju så...

Jag skulle kräva ALLA pengar tillbaka - det går ju inte att bo på ett sådant vidrigt ställe.
14 aug. 2011 15:31
Det poppar upp såna här historier litet då o då angående bla. pegasus world men även andra hotell och långt ifrån bara i turkiet,mycket av problemen åtminståne vad gäller magproblemen ligger nog snarare i gästernas bristande hygien än i personalens d:o skulle jag tro,skulle nog tro att främmande bakterieflora i kombination med otvättade händer som rotar runt i bufféerna är boven i dramat,med det vill jag ha sagt att många matförgiftningar vid bufféer ska inte hotellpersonalen beskyllas för.

Jag har svårt att se att Nazar kan bygga bort problemen helt hygienen hos personalen på hotellet kan de ju ställa krav på men gästernas är ju svårare att göra når åt,det räcker ju att man stoppar nåt i munnen med otvättade händer om man har otur, fast har många blivit sjuka beror det säkert på maten.

Personligen har jag inget emot vare sig Turkiet eller Nazar men tycker personligen att jag märker av att folk runt mig har större problem med taskig mage i Turkiet än i tex.spanien kanske pga.annan bakterieflora.

Vad gäller städning skitiga glas o bristande underhåll så är det helt klart upp till Nazar att ställa krav på hotellet vi resenärer får trots allt betala en skaplig slant för det hela och det är ju meningen att de ska leverera ett fint minne för de resande,har bekanta som varit på hotellet ett par gånger och varit supernöjda så det kan knappast ha varit så hela tiden men det är ju en klen tröst när man väl råkat ut för det.
mvh. Bosse.
Av Annl
14 aug. 2011 15:49
Stackars er - Nazar har tydligen varit med tidigare av länken till Aftonbladet att döma....

Även om detta är ett litet för sent tips för er så vill jag ändå tipsa om vad jag brukar göra om jag har för avsikt att boka med en resebyrå som jag inte känner till - allt för att försöka minimera risken för att bli blåst eller att det skall gå fel.

Tipset är att kolla med Allmänna reklamationsnämnden och se om bolaget förekommer där sedan tidigare, hur många anmälningar de i så fall har och om de har rättat sig efter ARN:s beslut (dessa beslut är nämligen inte tvingande utan det är upp till det enskilda bolaget att "välja" om man skall strunta i beslutet eller inte. Struntar de i det kommer de upp på ARN:s svarta lista). Då kan du få en hint om bolaget är seriöst eller inte.

Nästa koll man bör göra är att ta kontakt med Kammarkollegiet (om man bokat en paketresa) för att kolla att bolaget i fråga har ställt ut resegaranti och med hur mycket; allt för att du skall vara säker på att komma hem för det fallet att bolaget skulle gå i konkurs. Och bra att veta är att en paketresa inte "bara" är de vanliga charterresorna utan även om du bokar reguljärt flyg och boende med en resebyrå så är detta också att beteckna som en paketresa.

Och sen är det ju förstås alltid bra att kolla Trip Advisor som sagt - men att tänka på att "värdera" svaren och se ur många som skrivit, var de kommer ifrån osv. Amerikanare kan ju t.e.x. förefalla gnälliga och klaga på saker som vi tycker är en struntsak men då bör man beakta att amerikanarna är vana med en mycket högre standard och servicenivå.

Vad gäller ditt aktuella case så skulle jag föreslå att du tar kontakt med ARN /(be att få tala med registrator) i morgon för att kolla hur många anmälningar de har på sig (i vart fall en kunde man ju läsa av den länken som skickades i ett tidigare meddelande) och även kolla om de följt ARN:s beslut.

Har bolaget inte följt beslutet kan du fundera på om det är lönt att gå på dem med sjukdomen - gästerna i artikeln var ju ett antal som hade blivit sjuka men Nazar vägrade ju ändå att betala tillbaka deras resa med hänvisning till att hotellet inte hade haft någon sådan smitta. Jag menar, hur enkelt är det inte att "betala sig till" ett sådant intyg med önskat innehåll.

Vad du kan försöka med är att kräva pengarna tillbaka för den bristande standarden och att det inte var ett femstjärningt lyxhotell som utlovats men för att du skall ha framgång bör du ha påtalat detta på plats- det är ju så de brukar resonera resebolagen.

Ett riktigt bra alternativ kan vara att försöka få in en artikel om detta i en dagstidning - i julas hade de en stor artikel i den lokala morgontidningen här i Göteborg om Detur och ett riktigt skithotell som de hade lurat på folk. Sådana artiklar är ju förstås väldigt effektiva och skulle det visa sig att Nazar har ett antal anmälningar på sig kan det ju vara av nyhetsvärde att slå upp en artikel om detta.
18 aug. 2011 08:14
Hej "Issiol"

Vi beklagar om hotellet inte motsvarade era höga förväntningar samtidigt som vi tackar för möjligheten att dela era semesterupplevelser. Vi uppskattar såväl positiv som "negativ" feed-back. Vi kommenterar dock inte enskilda ärenden på olika forum utan sänder svar direkt till dig när vi har slutbehandlat ditt ärende.

Jag kan framhålla att hotellet Pegasos World officiellt har tilldelats 5* och uppfyller därmed kraven för denna kategorisering. Nazar har valt att behålla denna stjärnsättningen. Nazars stjärnsättning är vår egen bedömning - vilket framgår av villkor och praktiska upplysningar innan man väljer hotell - och vi ber våra gäster att ta del av all fakta om kring varje enskilt hotell man är intresserad av.

Hotellen bedöms av Nazar utifrån en rad olika kriterier och inte bara den officiella kategosriseringen. Vi har på Pegasohotellen en betydande guideservicenivå och för våra små gäster har vi helt utan extra kostnad, vår egen barnklubb Captain Nemo samt simskolan Swim a'hoy som förgyllar tillvaron och skapar många fina semesterminnen att glädjas åt och minnas i lång tid framöver.

Du har efter resan vänt dig till oss per telefon och jag bad dig vid detta tillfälle att sända oss era upplevelser på skrift så att vi har en möjlighet att följa upp i efterhand med våra guider och med hotellet. Brevet ovan har kommit till oss på Kvalitetsavdelningen och har sänts vidare till destinationen för uppföljning och utredning.

Jag kan försäkra dig, som jag även sa i telefonsamtalet, att vi tar alla synpunkter från våra gäster på fullaste allvar och gör vårt yttersta att uppnå fullständig gästnöjdhet. Vi beklagar att det under högsäsong till tider kan förekomma långa svarstider. Vi arbetar naturligtvis för att alla gäster skall få svar så snabbt som möjligt. Berörda avdelningar/hotell/personal måste dock beredas en viss tid att kommentera och svara på klagomålet. Det finns som alla säkerligen förstår alltid mer än en sida till ett klagomål och vi som researrangör strävar alltid efter att vara så rättvisa som möjligt i våra bedömningar.

Än en gång tackar vi för möjligheten att ta del av era semesterupplevelser.

Susan hos Nazar
18 aug. 2011 08:22
Liten kommentar från Nazar:

Vi följer naturligtvis, som alla andra seriösa researrangörer, alltid rekommendationerna från ARN - oavsett hur oense vi må vara i sak.

Rent upplysningsvis kan jag påpeka att gästerna från artikeln vände sig till ARN som avgjorde ärendet: Gästerna fick inte medhåll.

Susan hos Nazar
Citerat från annl:
Stackars er - Nazar har tydligen varit med tidigare av länken till Aftonbladet att döma....

Även om detta är ett litet för sent tips för er så vill jag ändå tipsa om vad jag brukar göra om jag har för avsikt att boka med en resebyrå som jag inte känner till - allt för att försöka minimera risken för att bli blåst eller att det skall gå fel.

Tipset är att kolla med Allmänna reklamationsnämnden och se om bolaget förekommer där sedan tidigare, hur många anmälningar de i så fall har och om de har rättat sig efter ARN:s beslut (dessa beslut är nämligen inte tvingande utan det är upp till det enskilda bolaget att "välja" om man skall strunta i beslutet eller inte. Struntar de i det kommer de upp på ARN:s svarta lista). Då kan du få en hint om bolaget är seriöst eller inte.

Nästa koll man bör göra är att ta kontakt med Kammarkollegiet (om man bokat en paketresa) för att kolla att bolaget i fråga har ställt ut resegaranti och med hur mycket; allt för att du skall vara säker på att komma hem för det fallet att bolaget skulle gå i konkurs. Och bra att veta är att en paketresa inte "bara" är de vanliga charterresorna utan även om du bokar reguljärt flyg och boende med en resebyrå så är detta också att beteckna som en paketresa.

Och sen är det ju förstås alltid bra att kolla Trip Advisor som sagt - men att tänka på att "värdera" svaren och se ur många som skrivit, var de kommer ifrån osv. Amerikanare kan ju t.e.x. förefalla gnälliga och klaga på saker som vi tycker är en struntsak men då bör man beakta att amerikanarna är vana med en mycket högre standard och servicenivå.

Vad gäller ditt aktuella case så skulle jag föreslå att du tar kontakt med ARN /(be att få tala med registrator) i morgon för att kolla hur många anmälningar de har på sig (i vart fall en kunde man ju läsa av den länken som skickades i ett tidigare meddelande) och även kolla om de följt ARN:s beslut.

Har bolaget inte följt beslutet kan du fundera på om det är lönt att gå på dem med sjukdomen - gästerna i artikeln var ju ett antal som hade blivit sjuka men Nazar vägrade ju ändå att betala tillbaka deras resa med hänvisning till att hotellet inte hade haft någon sådan smitta. Jag menar, hur enkelt är det inte att "betala sig till" ett sådant intyg med önskat innehåll.

Vad du kan försöka med är att kräva pengarna tillbaka för den bristande standarden och att det inte var ett femstjärningt lyxhotell som utlovats men för att du skall ha framgång bör du ha påtalat detta på plats- det är ju så de brukar resonera resebolagen.

Ett riktigt bra alternativ kan vara att försöka få in en artikel om detta i en dagstidning - i julas hade de en stor artikel i den lokala morgontidningen här i Göteborg om Detur och ett riktigt skithotell som de hade lurat på folk. Sådana artiklar är ju förstås väldigt effektiva och skulle det visa sig att Nazar har ett antal anmälningar på sig kan det ju vara av nyhetsvärde att slå upp en artikel om detta.
18 aug. 2011 08:49
Jag har rest med Nazar 1gång och upplevde inga problem förutom "jätteproblemet" att ölen var slut på flygresan ner. Men eftersom dom inte är billigare än andra och deras hemsida är bland det sämsta och krångligaste jag sett så åker jag oftast med dom andra charterbolagen på marknaden när jag inte syr ihop min resa själv.
14 apr. 2012 13:05
Hej!
Måste bara säga att det var riktigt tråkigt att höra hur ni upplevde eran resa.
Och att ni blev sjuka.

Jag, min sambo och våran som som då var två år + min sambos familj åkte med Nazar till pegasos world i maj 2010.
Våran semester var en riktig kanon vecka.
Men det är nog viktigt att inse att allinclusiv hotellen inte är lyx hotell.
Bara för att de har fem stjärnor.

Och man får vara beredd att köa en hel del i matsalen bla. (stökig och bullrig miljö.)
Vad gäller maten så var den helt okej. Lunchen vid polen blev tråkig och lite närings fattig, men vi hittade ett slags kebbab stånd vid baren nere på stranden som var suveränt.
Vad gäller den lokala spriten/vinet så är det väl inget jag kan rekomendera någon att drick i mängder en hel vecka.
Men det fanns möjligheter att köpa lite bättre drinkar om man nu sklulle vilja det.
Och de var riktigt bra.

Den personal som vi hade med att göra var för övrigt proffesionel och duktig.

Men för övrigt så var våran semester riktig riktig fin.

Mvh Tobias
Av Kicki68
3 aug. 2012 08:07
Hej,

Min familj resten med Nazar till Aqua Fantasy i Juli i år.
Jag har aldrig haft en så bra semester. Helt otroligt, fantastiskt bra. Bra hotel, bra mat, bra bad. Allt var 5 plus.
Visst är det lite trängsel i matsalen, men det får man räkna med.
Tråkigt att vissa semestrar slutar som resenären ovan.
Jag är super nöjd och kan tänka mig att åka tillbaka imorgon.
Reseledarna från Nazar var väldigt hjälpsamma och trevliga. Tack Malin.

16 aug. 2012 00:00
Magsjuka eller liknande är inte direkt något ovanligt, oavsett vart i världen man reser. Låter säkert sjukt elakt när jag säger detta; Men åker du på högsäsong till ett land med 40C+ bland tusentals barn, där maten även serveras på buffé, så oavsett hur du vrider och vänder på det så kommer någon att åka på det. I detta fall var det ni.

Jag flyger väldigt mycket på arbetet och spenderar periodvis mer tid på olika hotell än hemma, och det är ganska tydligt att det skiljer sig på kvalitén land för land. Jag vet inte vad du jämför med, men räkna alltid ner minst 1* i hotellstandard mot Sverige. Minst.

Att el-kontakter hänger lösa på även 5* hotell utanför Scandinavien är inget nytt.

Tvålhållare hänger ner? Är du seriös? Är det verkligen något att spendera energi på?

Du förväntar dig att det skall finnas papper på utedass under högsäsong bland tusentals barn?

Men visst är det bra att du skriker och stojar på nätet. Hoppas du framför dina klagomål rätt så att nån kan lära sig något av detta. Men komihåg, det är inte Sverige vi pratar om. Det är Manana Manana!

Kommer ni ihåg artikeln i TIMES några år sedan? 4* lyxhotell, över 600 personer insjuknade under middagen? Orsaken var att en yngre herre (tror han var 4 år gammal) hade gjort sina behov i smyg och hade lite "svårt" att bestämma sig vad han ville äta. Resten lämnar jag åt eran fantasi. :)

Vad jag menar är att sånt här händer. Du lät väldigt arg när du skrev det där inlägget. Men det är väll det som kallas Internet, att kunna vara anonym och sprida sina åsikter.

Hoppas iaf att ni blev nöjda till slut. :)

Själv reser jag med Nazar för första gången imorgon. 2 timmar sedan fick jag ett samtal från Nazar att mitt flyg var försenat. Detta är första gången jag har upplevt service på denna nivå, oavsett vilket bolag jag har rest med.

Det börjar bra. Resten återstå att se. :)

Ha en underbar höst,
Matias Lehtola
18 aug. 2012 17:19
Kan bara säga att vi 2009 var på Pegasos World och hela familjen är ense om att det är den bästa semester vi haft, trevlig personal och mkt tillmötesgående, vi fick problem med ytterdörren som hade hängt sig när vi anlände mitt i natten, det tog mindre än 15 minuter så stod det en trevlig vaktmästare där och löste problemet.
Allt var bra, kanske inte 5 stjärnigt med svenska mått mätt men helt klart det finaste hotell jag varit på utomlands, synd att ni inte tyckte så men detta hotell kan jag varmt rekomendera, sitter just nu och tittar på ny resa till Turkiet med Nazar.
Av Drj
12 feb. 2014 15:33
Vi har varit nere i Turkiet i nästan 10år i rad och inte hittat bättre hotell än Pegasos World, Vi brukar åka i slutet på säsongen aug/sep skiftet. Inte så mycket kö men det beror på hur morgonpigg man är, maten aldrig slut, vänlig personal, min dotter som nu är 11 har varit på samma hotell nu 3år i rad och hon vill INTE till annat hotell, finns massa att göra för henne i Nazars klubb med svensk/finsk/engelsk talande personal.
Min sambo har haft magproblem på andra hotell men inte på Pegasos World "knacka på på trä" om man nu läser era recensioner av hotellet. Rummen vi fått har varit kanon alla gånger.
Enda vi reagerade på var att vi såg en ödla springa i rummet första dagen på en av resorna men sånt finns överallt runt fontänen men dom är små som min dotter gillar att jaga.
Städningen för min del är bra men man använder lite för mycket såpa i vattnet så det blir lätt en hinna på allt som städas men det gäller över hela Turkiet.
Att säga att det är ett 5 stjärnigt hotell är väll att ta i om man jämför med Sverige men 5:a i Turkiet i allmänhet = 3:a här. Att ta ett hotell under 4:a är inte och tänka på har vi kommit underfund med. Men vill du ha riktigt hög klass ska man inte heller välja efter billigaste resan när man söker och inte Turkiet och definitivt inte Bulgarien för det är mycket sämre. Man får vad man betalar.
Shoppingen är kanon, man tar bussen eller som oss så tar man bussen in och taxi hem för man vill inte släpa på sakerna på bussen. Gå gärna 2 gator bort från turist stråken, jag hitta fiske butiker och andra kläder som var nästan en tredjedel av priset från huvudgatan och glöm inte att pruta. Missa inte marknaden som är en av veckodagarna. Jag har massa många positiva bilder om någon vill ha av hotellet.
Av Sonola
12 juli 2016 08:19
Har tagit en sistaminuten med Nazar för flera år sedan och har inget att klaga på.
En kanonvecka!
12 juli 2016 11:09
Ett hotell som har 5 stjärnor i Turkiet skulle kanske bara haft 3 eller 4 om det legat någon annanstans. Kanske lite vilseledande, men det är så det är och något man får kalkylera in när man bokar.
Av Cattta
12 juli 2016 12:54
Citerat från Nazar_kvalitetsavd:
Hej "Issiol"

Vi beklagar om hotellet inte motsvarade era höga förväntningar samtidigt som vi tackar för möjligheten att dela era semesterupplevelser. Vi uppskattar såväl positiv som "negativ" feed-back. Vi kommenterar dock inte enskilda ärenden på olika forum utan sänder svar direkt till dig när vi har slutbehandlat ditt ärende.

Jag kan framhålla att hotellet Pegasos World officiellt har tilldelats 5* och uppfyller därmed kraven för denna kategorisering. Nazar har valt att behålla denna stjärnsättningen. Nazars stjärnsättning är vår egen bedömning - vilket framgår av villkor och praktiska upplysningar innan man väljer hotell - och vi ber våra gäster att ta del av all fakta om kring varje enskilt hotell man är intresserad av.

Hotellen bedöms av Nazar utifrån en rad olika kriterier och inte bara den officiella kategosriseringen. Vi har på Pegasohotellen en betydande guideservicenivå och för våra små gäster har vi helt utan extra kostnad, vår egen barnklubb Captain Nemo samt simskolan Swim a'hoy som förgyllar tillvaron och skapar många fina semesterminnen att glädjas åt och minnas i lång tid framöver.

Du har efter resan vänt dig till oss per telefon och jag bad dig vid detta tillfälle att sända oss era upplevelser på skrift så att vi har en möjlighet att följa upp i efterhand med våra guider och med hotellet. Brevet ovan har kommit till oss på Kvalitetsavdelningen och har sänts vidare till destinationen för uppföljning och utredning.

Jag kan försäkra dig, som jag även sa i telefonsamtalet, att vi tar alla synpunkter från våra gäster på fullaste allvar och gör vårt yttersta att uppnå fullständig gästnöjdhet. Vi beklagar att det under högsäsong till tider kan förekomma långa svarstider. Vi arbetar naturligtvis för att alla gäster skall få svar så snabbt som möjligt. Berörda avdelningar/hotell/personal måste dock beredas en viss tid att kommentera och svara på klagomålet. Det finns som alla säkerligen förstår alltid mer än en sida till ett klagomål och vi som researrangör strävar alltid efter att vara så rättvisa som möjligt i våra bedömningar.

Än en gång tackar vi för möjligheten att ta del av era semesterupplevelser.

Susan hos Nazar
Skäms på er!!!!Det kommer inte bli någon ändring, ni kommer att fortsätta att lura på kunder denna skit!!! Skäms
Av Michon
18 aug. 2016 10:51
Vi var även på Pegasos World i början av augusti. Pojken fick hög feber och spysjuka och diarré någon dag efter att vi kom hem. Måste nu tas in på sjukhus! Vårt rum som var en familjesvit (rum 3010 )luktade cigarettrök när vi kom in. Då röklukten försvann om någon dag så möttes vi av en äcklig luktande mögellukt varje gång vi steg in genom ytterdörren. I badrummets tak såg man att det fanns mögel! Undrar hur mycket bakterier som fanns i den 34 grader varma stora polen där barn säkert satte lite bajs emellanåt och alla män med långa shorts och vissa kvinnor som hade de islamiska dräkterna på sig när de badade... Inget att rekommendera även om det är ett fem stjärnigt hotell. Bilderna ser vackra ut i katalogen men tyvärr inte roligt att komma hem och sen ligga sjuk över en vecka och hamna in på sjukhus!
Av Michon
19 aug. 2016 11:02
Tillägg till Michon, fick dessutom veta nu att vår son smittades av SALMONELLA från buffen! Vi har ej ätit på något annat ställe än där! Alla som jobbar där med livsmedel borde använda skyddshandskar, det gör bara tyvärr vissa av personalen!
10 jan. 2017 16:44
Var där 2009 och 2014 och sist jag kollade hade hotellet deras något sämre "familje standard" vilket stod tydligt så vad är bristen på sann 5 stjärna standard att gnälla om? Två vuxna och två barn varav ett barnbarn dålig i magen (precis som i alla andra länder vi varit i ). Nöjd som tusan hela familjen!
23 juli 2017 18:08 (redigerad)
Hej...nån här som har varit i side på pegasos World i år? 2017?
30 juni 2018 11:58
Vi (familj på 2 vuxna och 3 barn) var 2 v på Pegasos World sommaren 2017, och vi ska dit 2 v igen senare denna sommar.
Vi hade en suverän, minnesvärd, smidig och glädjefylld semester. Väldigt nöjda med både maten, underhållningen/aktiviteterna, rummet, bassängerna, stranden...
Vad kunde ha varit bättre? Extrasängen var hård och obekväm, ena sonen fick sova på den med luftmadrass ovanpå. En gång per vecka kan man välja att äta på en av a la carte restaurangerna och den asiatiska var verkligen skit, det gick helt enkelt inte att äta... Det finns glass-ställen som kostar, och man hade önskat tydlig info om att glassbaren på väg till stranden serverar gratis mjukglass, något vi upptäckte först efter någon dag. Drinkarna som ingår var goda men kändes nästintill alkoholfria, fast å andra sidan var vi inte där för att bli berusade.
Som helhet var det dock en fantastisk semester, och vi rekommenderar både Nazar och Pegasos World!