Portugal albufeira

3 juni 2008 23:10
Visningar: 6439
Hej, vi ska åka till Portugal, Albufeira i september. Vi ska bo i lägenhet som heter silchoro, någon som känner till det?
TIps på saker att se/göra mottages tacksamt!

Ida
Av Ellinor
4 juni 2008 09:22
Hejsan,
Vi var i närliggande Portimão för några år sedan. Stränderna i Algarve är underbara!
En varm dag begav vi oss till badlandet Aqualand i Alcantarihla, bussar avgår från Albufeira.
Det var kul och är populärt bland stora som små!

Vi delade lägenhet med ett annat par och de hoppade på en utflykt till Lissabon som de va mycket nöjda med. Det var tydligen ganska späckat schema och det är ju en bit att åka men det hade varit lyckat och kul att se huvudstaden.

Hoppas ni får en trevlig resa!
Ellinor
5 juni 2008 11:56
Jag jobbade i Albufeira några månader 2004 och trivdes hur bra som helst! Vi bodde i gamla delen och måste säga att den är MYCKET finare än nya delen. Det är en liten bit att gå mellan, men det går (gick) ett litet blått turisttåg som inte kostar så mycket 1 - 2 Euro nånting.

Stranden i gamla delen av Albuferia är jättefin (finns nog bilder i mitt galleri om jag inte minns fel). Längs hela Algarvekusten kan man hitta fina stränder. Vi åkte mest västerut från Albufeira och där hittade vi flera pärlor. Alltid sandstrand, men mycket klippor också.

Jag känner inte till namnet på lägenheten, vet du om det är i nya/gamla delen?
Jag kansle kan svara på något mer om du undrar...

Ha en underbar resa!
Av Sierra
5 juni 2008 16:49
Albufeira och Algarve är väldigt trevligt. Vi bodde i Albufeira för några år sedan, kommer inte ihåg var, men vi hade gångavstånd till den gamla delen.
Tips att göra: Vi hängde på en dagsutflykt med en större båt och seglade utanför kusten, för att vid lunchtid ankra upp utanför en ensam vik med branta stup i bakgrunden och en kanonfin beach. Där fixade besättningen grillparty med tillbehör. Rekommenderas. Båten avgick från hamnen i Albufeira.
Ni kommer att få jättetrevligt!
Av Tesseli
7 juni 2008 11:54
När jag bokade en ospecificerad resa till Albufeira för två år sedan hamnade jag i Silchoro. Det var hyfsat fina och fräscha lägenheter, det låg en liten butik i hotellområdet också där man kunde handla lite mat och dom hade en stor pool som tyvärr var iskall att bada i (trots de var jätte varmt i luften). Det mest negativa med Silchoro var att det var långt att promenera till stranden.
8 juni 2008 20:37
Tack för alla tips! Lägenheten ligger i nya delen av albufeira, vi åker m fritidsresor o med tanke på att vi bara gav 2500kr per pers så har vi inte så höga förväntningar utan hoppas på att bli positivt överraskade :) Hoppas bara havet är varmt så man kan bada där! Någon som har erfarenhet av ridturer i närheten av albufeira o fler tips på trevliga restauranger, utflykter o shopping m.m. mottages gärna!
7 sep. 2008 22:06
Nu åker vi i övermorgon! Hoppas på fint o badbart väder! Någon som varit vid Algarvekusten nyligen?
Av Sierra
7 sep. 2008 22:35
Du kan räkna med kanonväder och vattnet är som varmast just nu!
Av Elgona
7 sep. 2008 23:32
albufeira ,en underbart vacker plats..härliga stränder,,genuint,,
här kan du se tjurfäktning...äta god mat, bl a.
trevlig resa