Mysig grekisk ö?

Av Fridap
8 aug. 2007 11:32
Visningar: 10397
Hej... Planerar att åka till grekland och letar efter en liten mysig ö som inte är alltför "turistig". Någon som har några tips?
8 aug. 2007 18:13
JA du... jag har öluffat i Grekland men alla öar jag varit på finns det turister.... men den som vart lungnast för min del så var det Antiparos.
Jag var där för 5år sen så kanske har det ändrat sig...Ha en trevlig resa till "Underbara Grekland"
//Gabriel
Av Sun
8 aug. 2007 19:33
Jag har oså hört att Antiparos ska vara underbart! Men Grekland är ju alltid kanon!
sun
8 aug. 2007 20:10
Hej,, jag var i grekland för en månad sedan, vi besökte karpathos först vilken var jätte mysig. Jag föredrar byn som heter Lefkos en liten by med några hotel men väldigt lite att göra ett få tal resauranger men en underbar strand. Apollo säljer reser dit. Annars var patmos fint inte några speciella sand stränder men ön är vacker och stränder finns det gott om men det är ofta sten stränder. Om det är under högsäsongen som fortfarande håller på så är det inte problem att befinna sig på de riktigt små öarna för det finns restauranger och boende så det räcker till en vecka annars är det kanske lätt att tröttna.

Fråga igen om det är något har varit mycket i grekland.
Mvh Linnéa
Av Ilios
10 aug. 2007 11:15
Symi e en underbar ö, en del turister på dagarna men när båtarna går där ifrån på
eftermiddagen e d en helt annan stämmning.
Mythos e en kanon restaurang som ligger längs kajen, prova den.
Flyg till Rhodos o ta båten över, tar bara nån timme.
En annan ö som e kanon e Tilos.
Väldigt lugnt, skönt o avslappnat.
Lika dant där, flyg till Rhodos o ta båten över.
Ha d.
Av Dino6
10 aug. 2007 16:48
Hej! jag tyckte att Samos var helt perfekt,jag har hört från alla som varit där att det är mycket turister men jag märkte inte så mycket av det där vi bodde,vi bodde i en liten by som hette Votsalakia och vi hyrde bil och åkte runt till en massa små byar där vi inte såg en enda turist på hela dagen...vi var där i slutet på juli.Helt underbar ö ska dit igen.
12 aug. 2007 17:02
Hejsan!

Jag håller verkligen med om att Samos är helt underbar. Jag var också i Votsalakia, och det var absolut inte mycket turister där inte! En liten mysig by med lugnt tempo. Och det är ju inga långa avstånd mellan byarna när man hyr bil! Min favorit i Grekland är helt klart Samos! Jag var där i augusti för två år sedan nu, perfekt! Och det var inte dyrt att leva heller, annars kan man ju tycka att det blivit dyrt i Grekland under dom senare åren, men det var inget vi märkte av!

Lycka till
15 aug. 2007 15:43
Precis som någon redan sagt skulle jag rekommendera Karpathos! Lefkos är ett underbart ställe där jag tycker ni ska bo!
Av Blomma
2 okt. 2007 13:53
Hej. Jag dissar Antiparos totalt. Gör ingen resa dit, enligt mig o min familj. Vi var där första ggr 2003 och i sommras när vi återvände blev vi väldigt besvikna!!! Turister o mygg överallt. Nej tacka vet vi Milos. Ingen charter men bra flyg från Aten. Ha det gott i Grekland!
Av Syster
2 okt. 2007 16:54
fourni sydväst om Samos är garanterat lugn och fridfull. Få turister några tavernor inga aktiviteter, lugnt och stilla. Det är livet och det som händer i byn som ar underhållningen! Syster
Av Fridap
27 okt. 2007 20:21
oj.. vad många tips!! tack alla!!
Av Pany
29 maj 2008 00:41
Karpathos! Du kommer inte bli besviken! En båt-tur till Achata, Apella eller Kira Panagia och du klarar hela den mörka hösten=)
29 maj 2008 09:15
Jag håller med legusta om att paleochora på Kreta är en pärla och även om en del orter speciellt på nordkusten är tätbefolkade av turister så finns det många pärlor kvar på greklands största turistmål, speciellt på sydkusten eller om man inte har behov av att bo direkt vid havet så finns ju charmiga små bergsbyar som ett alternativ också.

Den stora fördelen med Kreta tycker jag är att det nästan alltid finns restresor dit för i princip noll och ingenting speciellt på för och eftersäsongen, sen är det ju bara att se till att boka boende på någon liten ort så slipper man de stora turistströmmarna. den enda nackdelen kan väl vara att ön är stor och det är väl fel att påstå att alt på ön är jättefint men många pärlor finns det som sagt.

Milos har jag fått som tips av bekanta ska tydligen vara lugn och fin ö där det mesta kretsar kring vandringsturer och kolla in befolkningens vardagslunk vilka tydligen inte håller allt för högt tempo( vilket jag tycker är enbart possitivt) ska försöka komma dit själv och koppla av någon gång låter perfekt i dagens stressiga samhälle.
mvh. Bosse.