Klara sig på 35 000 kr i Nya Zeeland
Hej, jag och en kompis åker till Nya Zeeland i december och vi har tänkt att vara där i alla fall 6 månader och min fundering är om ni har någon koll om 35 000 kr räcker? Vi har working holiday visum så vi kommer ju även jobba, men vill ju såklart åka runt också. Vi har en vän som är från Nya Zeeland som vi får bo hos till och börja med.
Det är ju lite svårt att säga bara sådär. Beror ju på hur mycket du vill göra samt hur mycket pengar du kommer tjäna. Jag var i NZ och Aus i 3.5 mån, och då gjorde jag åt runt 50000, flygbiljetter ej medräknat. Men jag gjorde verkligen allt jag ville göra, och snålade i stället på mat och boende. Du kan hitta boende för mellan 120-180 per natt nästan överallt. Till och med billigare på några ställen.
35000 känns lite snålt om du vill göra allt i NZ, och ha någonstans att bo under tiden. Men man kan nog klara sig! Och jobbar du lite av tiden så borde det funka.
Ha en grym resa :)
35000 känns lite snålt om du vill göra allt i NZ, och ha någonstans att bo under tiden. Men man kan nog klara sig! Och jobbar du lite av tiden så borde det funka.
Ha en grym resa :)