Har inte bokat boende..är vi knasiga nu eller..? :-)

Av Vovva
11 juli 2013 21:52
Visningar: 569
Vi är två familjer på 5+4 st som åker till Rijeka om två veckor, har dock bara bokat boende första veckan..är vi helt knasiga som inte bokat nåt andra veckan, det är ju toksvårt att veta vart vi vill hän andra veckan..:-) :-)
11 juli 2013 23:02
Om ni kan tänka er att hamna var som helst, betala hur mycket som helst eller inte kunna ha några krav på boendet så kommer ni alltid att hitta någonting. Sen kan ni ju ha tur också och hitta ett perfekt ställe utan att det kostar skjortan. Så det är väl inga problem att vänta :)

Vad jag menar är, att om ni väntar finns risk för att ni får släppa kraven och kanske öppna plånboken.

Men varför ägna första veckan till att leta boende för andra veckan?
Av Myran10
10 okt. 2013 08:58
Vi var 2v i Kroatien i somras. Resan var inte alls välplanerad, två veckor innan bestämde vi oss för att åka. Hyrde bil i Italien och bilade ner till Makarska. Vi hade bokat några dagar hemifrån men det mesta fixade vi på plats. Det finns gott om lägenheter att hyra. När man åker in i tyristorerna står det massor med folk och vill erbjuda boende. Alla uthyrare är registrerade och på husen finns det små skyltar som visar att det finns rum att hyra ( bara att gå runt och knacka dörr. Eller gå in på närmaste café och fråga om dom vet ngn som hyr ut, eller gå till turistbyrån). Vi var där första två veckorna i juli. Den riktiga högsäsongen är två sista veckorna i juli- två första augusti. Det fanns massor med rum, jag har svårt att. Tänka mig att allt blir upptaget.

Nästa gång kommer vi nog att göra på samma sätt. Om det blir en kort resa kan jag iof tänka mig att boka allt hemifrån, problemet är dock att det är svårt att veta vad man verkligen få om man inte varit där innan. En längre resa föredrar jag att vara mer flexibel men som sagt det kan också betyda att man ibland måste vara mer flexibel med både standard och pris. Hotell är generellt dyrt. Booking.com har sista minutenerbjudanden som kan vara bra att kolla. Bra uppkoppling fanns nästan överallt. Många ställen har ett minsta antal ätter man måste stanna, framförallt om man bokar i förväg.
Av Desires
10 okt. 2013 09:10
Jag har varit mycket i Kroatien, men aldrig i Rijeka dessvärre. Det går säkert jättebra att hitta boende där på plats. Själv väljer vi alltid att bo i deras fräscha fina privata lägenheter, aldrig valt hotell där. Överallt i Kroatien hittar man boende på det sättet, som är perfekt tycker vi, mysigare, större, och trevligare! Detta boende kan man också hitta via booking.com, o dylika sajter, fast jag använder mig oftast av de kroatiska hemsidorna för privata lägenheter.

Det är nog inga som helst problem att hitta boende för er där nu i oktober. Att jag alltid förbokar beror på att jag varit där så många ggr och vet exakt vad jag vill ha; privat lägenhet m gångavstånd till närmaste by/stad, med altan eller balkong med havsutsikt - sådana lägenheter finns det mängder av i Kroatien, inte särskilt dyra heller.

Nu är det ju lågsäsong där, så då är det nog ännu lättare att hitta billiga bra boenden på plats!
Lycka till och ha en härlig resa!
Av Mirreli - Reseguiden.se
10 okt. 2013 09:53
Hejsan! Oroa er absolut inte, ni åker under lågsäsong och kommer under er första vecka få fantastiskt många fina tips om vart ni kan bo under andra veckan. Själv minns jag att jag bodde några dagar i anrika http://www.falkensteiner.com/en/hotel/therapia för många år sedan och betalade endast en spottstyver. Ser nu att hotellet har renoverats en del men ändå, är helt övertygad om att ni kommer hitta rätt. Åk gärna över till ön Krk, fantastiska vyer på bron över till ön och massa vackert att titta på väl där, läs gärna min guide ;), http://www.reseguiden.se/reseguider/med-familjen-pa-krk-4794

Ha en underbar resa!//Mireille