Esta

30 sep. 2019 07:33 (redigerad)
Visningar: 221
Vi ska till Florida 25/10 det är jag min fru och dotter. Vi ansökte om esta jag har bara ett förnamn så jag har det lätt. Min fru och dotter har bägge 3 förnamn. På den Svenska sidan för estansökan stod det tilltalsnamnet det skrev min fru och dotter. Vi betalade och estan blev godkänd för oss alla. sedan sa en bekant att det ska vara första förnamnet i passet, jag tittade på Usa ambassad i Sveriges hemsida, mycket riktigt där står det att endast det första förnamnet i passet ska anges i esta ansökan det gjorde min fru och dotter, och betalade 28 dollar till.. Efter några veckor stod på forumet och Florida sidan att dom ändrat reglerna i slutet på 2018 1/10 tror jag det var, så att alla förnamnen nu ska stå på estan.
Är det någon som kan svara på om dom måste ansöka om en ny esta, eller om det går bra med det första förnamnet i passet på estan.

Bifogar en länk till ambassadens hemsida.
https://se.usembassy.gov/sv/visas-sv/visa-waiver-program-se/
Av Birgere
30 sep. 2019 17:42
Det kommer att gå bra ändå
Av Nspfish
6 okt. 2019 12:01
Konsekvens, konsekvens, konsekvens.... Jag köper alla mina flygbiljetter och visum av alla de slag, enbart i mitt tilltalsnamn och inget annat, dvs allt matchar ihop. (Endast när man ber om fler av namnen separat på något visum, fyller jag såklart i dom.)
För övrigt gäller det som Birgere svarat :-)