Erfarenhet fr. Phuket i september?

Av Marika
19 juni 2008 13:13
Visningar: 2817
Någon som besökt Phuket i september? Skulle vilja veta hur vädret var!

Tack på förhand =)

Marika
Av Veiken
19 juni 2008 14:44
Jaså, på gång igen! Kram från en glad göteborgare. :) Sorry, kan inte vädret då!
Av Mape
19 juni 2008 15:18
Nä Marika,vad ska du där att göra nu???? Du vet att vi har det bästa vädret på sydostkusten
och Ko Samet är den ön det regnar minst på.Dokumenterat.Köpt biljetter idag,för september
Lasses var billig med SAS 5.340sek 3-29sep.Jag ska ju stanna till 3maj min kosta 8.106sek SAS/Lufthansa.
Vill helst flyga Finnair,men de var 4.000kr dyrare samma datum.Inte förtjust i Lufthansa,byte Frankfurt.
Trevlig Midsommar hälsa Kaj o Kevin// Kram Mabel
Av Marika
19 juni 2008 23:13
Tack Sierra!

Precis vad jag letat efter. Jag vet ju också att det regnar mycket men alla säger så olika. Vissa att det inte regnar varje dag och när det gör det så är det bara en liten skur på em - det skulle jag kunna stå ut med. Tabellen verkar dock tyda på att det regnar mer än så. Tyvärr.

Kram Marika
Av Marika
25 juni 2008 13:45
Nu har jag fått ett svar direkt från Phuket. Det är Ken på den svenska resebyrån i Phuket, Travellers Corner (http://www.thailand.tc ) som skriver så här:

Jag kan förstå att resan är Superbillig… om det är nån gång det regnat på Phuket-sidan är det Augusti/September. Om det är nån gång vi har översvämningar på grund av att vattnet inte hinner undan i brunnar etc är det dessa 2 månader. Denna monsunsäsong har vart ganska regnig, det regnar i stort sett var dag, även om det inte är hela dagarna.

När det gäller badning i havet, ska man EJ göra, dessvärre händer det varje år dessa månader att några stryker med, ni bör vara beredda på att bara bada i pool. Normalt ska Monsunen vända precis i månadsskiftet september/oktober men i fjol höll det på fram till andra hälften av oktober.