Denpasar-Gili

9 feb. 2017 12:15
Visningar: 768
Hej,
Min bror och jag landar i Denpasar 24 feb 20.55, första resan till Indonesien. Vi har bara 14 dagars resa. Är det någon som kan tipsa om hur man snabbast tar sig till Gili Trawangan?
Vi flyger hem från Jakarta är det smartast att ta inrikesflyg från lombok tillbaka?
Tacksam för tips! Man hinner bli lite ringrostig när man inte gjort en långresa på 10 år. Pirrig
Av Sierra
9 feb. 2017 16:21
Ni kan antingen åka båt eller flyga till Lombok och ta taxi/båt därifrån.

Eftersom ni skall till Jakarta från Gili T så är det lämpligast att flyga dit från Lombok.
10 feb. 2017 15:02
Flyg till Lombok från Denpasar, ta taxi till Senggigi från flygplatsen. Sov en natt i Senggigi och ta taxi till hamnen i Bangsal på morgonen därpå. Från Bangsal går den allmänna båten till Gili T.

Går självklart att göra utan övernattning i Senggigi om man tar flyget till Lombok rätt tidigt, men vad jag förstått det som går båten från Bangsal oftare när det är fler som ska ut till ön och att det inte är lika många som ska till Gili-öarna på eftermiddagarna.
14 feb. 2017 20:10
Hej
Johan_boy och Av sierra
Tack för era tips!
Vi landar ju 20.55 i denpasar, jag lyckas inte hitta inrikesflyg så sent. Har ni några tips där?
Försöker undvika att "slösa" en natt i denpasar.
Tacksam!
Av Sierra
14 feb. 2017 22:42
Det finns ingen möjlighet för er att ta sig till Gili T så sent.
Det är 3 flygbolag som ni kan flyga med nästa dag: Garuda Indonesia, Lion Air och Wings Air. Flygtiden är 30 min.
15 feb. 2017 21:18
Ok då vet jag vad vi har att förhålla oss till. Tack igen!