Är ebeach.se seriösa?
Satt och kikade på lite resor och kom in på ebeach.se.
Någon här som bokat resa via dom?
Är det ett seriöst bolag?
Tacksan för svar!
Mvh
Någon här som bokat resa via dom?
Är det ett seriöst bolag?
Tacksan för svar!
Mvh
Jag har inte bokat genom dem men det finns ett par gamla trådar om dem http://www.reseguiden.se/forum/diskussioner/ebeach-se-17236 & http://www.reseguiden.se/forum/diskussioner/hotel-18006
De säger sig ha förbättrat sidan men jag läste lite och tycker nog att deras information och villkor känns lite märkliga, kan dock inte säga att de är oseriösa för det... De har ju iallafall tydligen varit med ett tag vilket torde vara positivt, lite konstigt dock att jag aldrig ser eller hör något om dem (förutom här då :-)
De säger sig ha förbättrat sidan men jag läste lite och tycker nog att deras information och villkor känns lite märkliga, kan dock inte säga att de är oseriösa för det... De har ju iallafall tydligen varit med ett tag vilket torde vara positivt, lite konstigt dock att jag aldrig ser eller hör något om dem (förutom här då :-)
Har suttit och sökt ett tag nu och dom där trådarna läste jag men hade som sagt några år på nacken.
Det märkliga är att man inte hört talas om dom tidigare men varit med ett tag och har fantastiska priser.
Skulle vara roligt att höra om någon/några som bokat via dom för att få ett utvärderande :)
Det märkliga är att man inte hört talas om dom tidigare men varit med ett tag och har fantastiska priser.
Skulle vara roligt att höra om någon/några som bokat via dom för att få ett utvärderande :)
Citerat från Perssonerik:
Har suttit och sökt ett tag nu och dom där trådarna läste jag men hade som sagt några år på nacken.
Det märkliga är att man inte hört talas om dom tidigare men varit med ett tag och har fantastiska priser.
Skulle vara roligt att höra om någon/några som bokat via dom för att få ett utvärderande :)
Har du några exempel på fantastiska priser? Jag tittade på en resa vi ska göra i höst och där var de dyra samt ett hotell vi tittat på och det var lite dyrare än Hotels.com.
Har suttit och sökt ett tag nu och dom där trådarna läste jag men hade som sagt några år på nacken.
Det märkliga är att man inte hört talas om dom tidigare men varit med ett tag och har fantastiska priser.
Skulle vara roligt att höra om någon/några som bokat via dom för att få ett utvärderande :)
Har bara kikat på två hotell så vet inte så mycket mer. Men ett på rhodos som heter Blue Bay Deluxe Complex Rhodes Waterpark reagerade jag på att det var superbilligt. Skulle bli nått på 19000:- för 2 vuxna och 2 barn med all inklusive i 2 veckor. Men är som sagt bara 2 hotell jag kikade på och det var då riktigt billigt :)
Jämförde nu med fritidsresor och samma resa på nästan samma datum skulle kosta 41.000kr.
Jämförde nu med fritidsresor och samma resa på nästan samma datum skulle kosta 41.000kr.
Citerat från Mcenroe:
Hej Erik,
Om det verkar för bra för att vara sant - så är det antagligen det:)
Har ingen aning om vad ebeach är för något. Men så skulle jag ha tänkt.
J.
Det är min tanke också men vem vet :)Hej Erik,
Om det verkar för bra för att vara sant - så är det antagligen det:)
Har ingen aning om vad ebeach är för något. Men så skulle jag ha tänkt.
J.
Vore kul att höra om någon gjort en resa via dom :)
Citerat från Perssonerik:
Har bara kikat på två hotell så vet inte så mycket mer. Men ett på rhodos som heter Blue Bay Deluxe Complex Rhodes Waterpark reagerade jag på att det var superbilligt. Skulle bli nått på 19000:- för 2 vuxna och 2 barn med all inklusive i 2 veckor. Men är som sagt bara 2 hotell jag kikade på och det var då riktigt billigt :)
Jämförde nu med fritidsresor och samma resa på nästan samma datum skulle kosta 41.000kr.
Är det inte fritidsresor som är dyra istället? Kolla även dom urusla recensionerna på TripAdvisor.
Har bara kikat på två hotell så vet inte så mycket mer. Men ett på rhodos som heter Blue Bay Deluxe Complex Rhodes Waterpark reagerade jag på att det var superbilligt. Skulle bli nått på 19000:- för 2 vuxna och 2 barn med all inklusive i 2 veckor. Men är som sagt bara 2 hotell jag kikade på och det var då riktigt billigt :)
Jämförde nu med fritidsresor och samma resa på nästan samma datum skulle kosta 41.000kr.
Citerat från Birgere:
kan ju vara så också :) ska kika de!
Citerat från Perssonerik:
Har bara kikat på två hotell så vet inte så mycket mer. Men ett på rhodos som heter Blue Bay Deluxe Complex Rhodes Waterpark reagerade jag på att det var superbilligt. Skulle bli nått på 19000:- för 2 vuxna och 2 barn med all inklusive i 2 veckor. Men är som sagt bara 2 hotell jag kikade på och det var då riktigt billigt :)
Jämförde nu med fritidsresor och samma resa på nästan samma datum skulle kosta 41.000kr.
Är det inte fritidsresor som är dyra istället? Kolla även dom urusla recensionerna på TripAdvisor.Har bara kikat på två hotell så vet inte så mycket mer. Men ett på rhodos som heter Blue Bay Deluxe Complex Rhodes Waterpark reagerade jag på att det var superbilligt. Skulle bli nått på 19000:- för 2 vuxna och 2 barn med all inklusive i 2 veckor. Men är som sagt bara 2 hotell jag kikade på och det var då riktigt billigt :)
Jämförde nu med fritidsresor och samma resa på nästan samma datum skulle kosta 41.000kr.
Citerat från Urcellen:
De erbjuder ett hotel som har kursat iaf. Det skulle göra mej misstänksam iaf.....
Det lät då definitivt inte seriöst! Vilket hotell var de?
De erbjuder ett hotel som har kursat iaf. Det skulle göra mej misstänksam iaf.....
Hej Perssonerik, Floridasidan, Mcenroe, Birgere och Urcellen!
Jag heter Jenny och jobbar på eBeach.se. Mycket riktigt är vi en ny online-resebyrå på den svenska marknaden. Vi inriktar oss främst på att sälja resor till destinationer med fokus på sol och bad där kunden själv har möjlighet att välja alla delar av sin solsemester utifrån ett stort utbud av flyg, hotell och transfer. Vi är en del av On the Beach Group, en välkänd online-resebyrå i Storbritannien som är specialiserade på sol- och strandsemestrar. On the Beach Group grundades 2004 och är idag en av de mest populära online-resebyråerna i Storbritannien med över 50 miljoner besökare på sajten varje år.
eBeach.se vill att våra kunder ska känna sig trygga när de bokar med oss och vi har självklart ställt statlig resegaranti till Kammarollegiet (här kan ni se vår garanti https://www.kammarkollegiet.se/travel-guarantee/sv/details/6436). Ni kan också läsa mer om oss i den här artikeln från Travelnews.se (http://www.travelnews.se/artiklar/nyheter/20140616/ebeachse-ger-chartern-en-match) där vi förklarar lite mer om oss och vår affärsidé.
Vi förstår att man gärna vill veta vad tidigare resenärer tycker och på recensionssajten Feefo hittar ni omdömen från kunder som har rest med oss (http://www.feefo.com/GB/en/reviews/eBeachse_SE/?id=811707)
Angående hotellet Callisto Holiday Village på Cypern tillhörde tidigare AquaSol Hotels som mycket riktigt har gått i konkurs. Däremot drivs hotellet för tillfället av ett annat företag och finns fortfarande att boka.
Om ni har några övriga frågor svarar vi såklart jättegärna på dem. Vi finns tillgängliga på telefon och mejl sju dagar i veckan och våra öppettider och kontaktuppgifter hittar ni på vår hemsida.
Hälsningar
Jenny och teamet på eBeach.se
Jag heter Jenny och jobbar på eBeach.se. Mycket riktigt är vi en ny online-resebyrå på den svenska marknaden. Vi inriktar oss främst på att sälja resor till destinationer med fokus på sol och bad där kunden själv har möjlighet att välja alla delar av sin solsemester utifrån ett stort utbud av flyg, hotell och transfer. Vi är en del av On the Beach Group, en välkänd online-resebyrå i Storbritannien som är specialiserade på sol- och strandsemestrar. On the Beach Group grundades 2004 och är idag en av de mest populära online-resebyråerna i Storbritannien med över 50 miljoner besökare på sajten varje år.
eBeach.se vill att våra kunder ska känna sig trygga när de bokar med oss och vi har självklart ställt statlig resegaranti till Kammarollegiet (här kan ni se vår garanti https://www.kammarkollegiet.se/travel-guarantee/sv/details/6436). Ni kan också läsa mer om oss i den här artikeln från Travelnews.se (http://www.travelnews.se/artiklar/nyheter/20140616/ebeachse-ger-chartern-en-match) där vi förklarar lite mer om oss och vår affärsidé.
Vi förstår att man gärna vill veta vad tidigare resenärer tycker och på recensionssajten Feefo hittar ni omdömen från kunder som har rest med oss (http://www.feefo.com/GB/en/reviews/eBeachse_SE/?id=811707)
Angående hotellet Callisto Holiday Village på Cypern tillhörde tidigare AquaSol Hotels som mycket riktigt har gått i konkurs. Däremot drivs hotellet för tillfället av ett annat företag och finns fortfarande att boka.
Om ni har några övriga frågor svarar vi såklart jättegärna på dem. Vi finns tillgängliga på telefon och mejl sju dagar i veckan och våra öppettider och kontaktuppgifter hittar ni på vår hemsida.
Hälsningar
Jenny och teamet på eBeach.se
Citerat från Ebeach:
Hej Perssonerik, Floridasidan, Mcenroe, Birgere och Urcellen!
Jag heter Jenny och jobbar på eBeach.se. Mycket riktigt är vi en ny online-resebyrå på den svenska marknaden. Vi inriktar oss främst på att sälja resor till destinationer med fokus på sol och bad där kunden själv har möjlighet att välja alla delar av sin solsemester utifrån ett stort utbud av flyg, hotell och transfer. Vi är en del av On the Beach Group, en välkänd online-resebyrå i Storbritannien som är specialiserade på sol- och strandsemestrar. On the Beach Group grundades 2004 och är idag en av de mest populära online-resebyråerna i Storbritannien med över 50 miljoner besökare på sajten varje år.
eBeach.se vill att våra kunder ska känna sig trygga när de bokar med oss och vi har självklart ställt statlig resegaranti till Kammarollegiet (här kan ni se vår garanti https://www.kammarkollegiet.se/travel-guarantee/sv/details/6436). Ni kan också läsa mer om oss i den här artikeln från Travelnews.se (http://www.travelnews.se/artiklar/nyheter/20140616/ebeachse-ger-chartern-en-match) där vi förklarar lite mer om oss och vår affärsidé.
Vi förstår att man gärna vill veta vad tidigare resenärer tycker och på recensionssajten Feefo hittar ni omdömen från kunder som har rest med oss (http://www.feefo.com/GB/en/reviews/eBeachse_SE/?id=811707)
Angående hotellet Callisto Holiday Village på Cypern tillhörde tidigare AquaSol Hotels som mycket riktigt har gått i konkurs. Däremot drivs hotellet för tillfället av ett annat företag och finns fortfarande att boka.
Om ni har några övriga frågor svarar vi såklart jättegärna på dem. Vi finns tillgängliga på telefon och mejl sju dagar i veckan och våra öppettider och kontaktuppgifter hittar ni på vår hemsida.
Hälsningar
Jenny och teamet på eBeach.se
En liten undran bara (jag påstår ju inget om er utan har bara tittat på er hemsida när frågorna dök upp här).Hej Perssonerik, Floridasidan, Mcenroe, Birgere och Urcellen!
Jag heter Jenny och jobbar på eBeach.se. Mycket riktigt är vi en ny online-resebyrå på den svenska marknaden. Vi inriktar oss främst på att sälja resor till destinationer med fokus på sol och bad där kunden själv har möjlighet att välja alla delar av sin solsemester utifrån ett stort utbud av flyg, hotell och transfer. Vi är en del av On the Beach Group, en välkänd online-resebyrå i Storbritannien som är specialiserade på sol- och strandsemestrar. On the Beach Group grundades 2004 och är idag en av de mest populära online-resebyråerna i Storbritannien med över 50 miljoner besökare på sajten varje år.
eBeach.se vill att våra kunder ska känna sig trygga när de bokar med oss och vi har självklart ställt statlig resegaranti till Kammarollegiet (här kan ni se vår garanti https://www.kammarkollegiet.se/travel-guarantee/sv/details/6436). Ni kan också läsa mer om oss i den här artikeln från Travelnews.se (http://www.travelnews.se/artiklar/nyheter/20140616/ebeachse-ger-chartern-en-match) där vi förklarar lite mer om oss och vår affärsidé.
Vi förstår att man gärna vill veta vad tidigare resenärer tycker och på recensionssajten Feefo hittar ni omdömen från kunder som har rest med oss (http://www.feefo.com/GB/en/reviews/eBeachse_SE/?id=811707)
Angående hotellet Callisto Holiday Village på Cypern tillhörde tidigare AquaSol Hotels som mycket riktigt har gått i konkurs. Däremot drivs hotellet för tillfället av ett annat företag och finns fortfarande att boka.
Om ni har några övriga frågor svarar vi såklart jättegärna på dem. Vi finns tillgängliga på telefon och mejl sju dagar i veckan och våra öppettider och kontaktuppgifter hittar ni på vår hemsida.
Hälsningar
Jenny och teamet på eBeach.se
Ni är nya, hur länge är ni det? Det frågades ju om er för drygt tre år sen och då svarade ni ca. 3 år senare "Hej! eBeach.se har genomgått stora förändringar den senaste tiden och vi har nu gjort en nylansering med ett helt nytt utseende! " ni har alltså funnits mer än tre år, ja allt är ju relativt så klart......
Vad fyller en resegaranti för funktion när ni skriver " eBeach fungerar som en agent som gör en sökning mellan dig och olika tredjepartsleverantörer av flyg och hotell. Varje produkt som du bokar har prissatts individuellt oberoende av andra produkter som bokas samtidigt. När du bokar ingår du ett avtal direkt med våra leverantörer."
Låter som ni inte vill ta ansvar för det ni säljer....
På dessa premisser skulle jag inte själv fundera på att handla av er tyvärr.
Hej Floridasidan!
Självklart tar vi ansvar för de produkter vi säljer och jag vill passa på att reda ut begreppen lite. Vi säljer inte traditionella paketresor där man köper ett färdigt paket, utan vi säljer flyg, hotell och transfer från olika återförsäljare som kunden själv kan kombinera, vilket texten du citerar förklarar. Dessa resor ses enligt resegarantilagen som ”paketliknande resor” och täcks därför av resegarantin precis som när du bokar hos någon av våra konkurrenter (du kan läsa mer här: https://www.kammarkollegiet.se/rattsavdelningen/resegarantier/vilka-resor-omfattas )
Det stämmer att det fanns en äldre version av eBeach.se. Vi gjorde en nylansering för drygt ett år sedan med en ny sajt där man nu kan boka både flyg, hotell och transfer samt att vi erbjuder svensktalande kundservice sju dagar i veckan och ser oss därför fortfarande som relativt nya på den svenska marknaden med den nya förbättrade varianten av eBeach.se.
Jag hoppas att jag har besvarat dina frågor och om du har några fler får du som sagt hemskt gärna kontakta oss igen
Hälsningar
Jenny och teamet på eBeach.se
Självklart tar vi ansvar för de produkter vi säljer och jag vill passa på att reda ut begreppen lite. Vi säljer inte traditionella paketresor där man köper ett färdigt paket, utan vi säljer flyg, hotell och transfer från olika återförsäljare som kunden själv kan kombinera, vilket texten du citerar förklarar. Dessa resor ses enligt resegarantilagen som ”paketliknande resor” och täcks därför av resegarantin precis som när du bokar hos någon av våra konkurrenter (du kan läsa mer här: https://www.kammarkollegiet.se/rattsavdelningen/resegarantier/vilka-resor-omfattas )
Det stämmer att det fanns en äldre version av eBeach.se. Vi gjorde en nylansering för drygt ett år sedan med en ny sajt där man nu kan boka både flyg, hotell och transfer samt att vi erbjuder svensktalande kundservice sju dagar i veckan och ser oss därför fortfarande som relativt nya på den svenska marknaden med den nya förbättrade varianten av eBeach.se.
Jag hoppas att jag har besvarat dina frågor och om du har några fler får du som sagt hemskt gärna kontakta oss igen
Hälsningar
Jenny och teamet på eBeach.se
Citerat från Ebeach:
Hej Floridasidan!
Självklart tar vi ansvar för de produkter vi säljer och jag vill passa på att reda ut begreppen lite. Vi säljer inte traditionella paketresor där man köper ett färdigt paket, utan vi säljer flyg, hotell och transfer från olika återförsäljare som kunden själv kan kombinera, vilket texten du citerar förklarar. Dessa resor ses enligt resegarantilagen som ”paketliknande resor” och täcks därför av resegarantin precis som när du bokar hos någon av våra konkurrenter (du kan läsa mer här: https://www.kammarkollegiet.se/rattsavdelningen/resegarantier/vilka-resor-omfattas )
Det stämmer att det fanns en äldre version av eBeach.se. Vi gjorde en nylansering för drygt ett år sedan med en ny sajt där man nu kan boka både flyg, hotell och transfer samt att vi erbjuder svensktalande kundservice sju dagar i veckan och ser oss därför fortfarande som relativt nya på den svenska marknaden med den nya förbättrade varianten av eBeach.se.
Jag hoppas att jag har besvarat dina frågor och om du har några fler får du som sagt hemskt gärna kontakta oss igen
Hälsningar
Jenny och teamet på eBeach.se
Ladsen men med texten nedan kan jag inte köpa förklaringen.Hej Floridasidan!
Självklart tar vi ansvar för de produkter vi säljer och jag vill passa på att reda ut begreppen lite. Vi säljer inte traditionella paketresor där man köper ett färdigt paket, utan vi säljer flyg, hotell och transfer från olika återförsäljare som kunden själv kan kombinera, vilket texten du citerar förklarar. Dessa resor ses enligt resegarantilagen som ”paketliknande resor” och täcks därför av resegarantin precis som när du bokar hos någon av våra konkurrenter (du kan läsa mer här: https://www.kammarkollegiet.se/rattsavdelningen/resegarantier/vilka-resor-omfattas )
Det stämmer att det fanns en äldre version av eBeach.se. Vi gjorde en nylansering för drygt ett år sedan med en ny sajt där man nu kan boka både flyg, hotell och transfer samt att vi erbjuder svensktalande kundservice sju dagar i veckan och ser oss därför fortfarande som relativt nya på den svenska marknaden med den nya förbättrade varianten av eBeach.se.
Jag hoppas att jag har besvarat dina frågor och om du har några fler får du som sagt hemskt gärna kontakta oss igen
Hälsningar
Jenny och teamet på eBeach.se
"När du bokar ingår du ett avtal direkt med våra leverantörer."
Citerat från Floridasidan:
"När du bokar ingår du ett avtal direkt med våra leverantörer."
Jag tror det är denna text dom bygger på:Citerat från Ebeach:
Hej Floridasidan!
Självklart tar vi ansvar för de produkter vi säljer och jag vill passa på att reda ut begreppen lite. Vi säljer inte traditionella paketresor där man köper ett färdigt paket, utan vi säljer flyg, hotell och transfer från olika återförsäljare som kunden själv kan kombinera, vilket texten du citerar förklarar. Dessa resor ses enligt resegarantilagen som ”paketliknande resor” och täcks därför av resegarantin precis som när du bokar hos någon av våra konkurrenter (du kan läsa mer här: https://www.kammarkollegiet.se/rattsavdelningen/resegarantier/vilka-resor-omfattas )
Det stämmer att det fanns en äldre version av eBeach.se. Vi gjorde en nylansering för drygt ett år sedan med en ny sajt där man nu kan boka både flyg, hotell och transfer samt att vi erbjuder svensktalande kundservice sju dagar i veckan och ser oss därför fortfarande som relativt nya på den svenska marknaden med den nya förbättrade varianten av eBeach.se.
Jag hoppas att jag har besvarat dina frågor och om du har några fler får du som sagt hemskt gärna kontakta oss igen
Hälsningar
Jenny och teamet på eBeach.se
Ladsen men med texten nedan kan jag inte köpa förklaringen.Hej Floridasidan!
Självklart tar vi ansvar för de produkter vi säljer och jag vill passa på att reda ut begreppen lite. Vi säljer inte traditionella paketresor där man köper ett färdigt paket, utan vi säljer flyg, hotell och transfer från olika återförsäljare som kunden själv kan kombinera, vilket texten du citerar förklarar. Dessa resor ses enligt resegarantilagen som ”paketliknande resor” och täcks därför av resegarantin precis som när du bokar hos någon av våra konkurrenter (du kan läsa mer här: https://www.kammarkollegiet.se/rattsavdelningen/resegarantier/vilka-resor-omfattas )
Det stämmer att det fanns en äldre version av eBeach.se. Vi gjorde en nylansering för drygt ett år sedan med en ny sajt där man nu kan boka både flyg, hotell och transfer samt att vi erbjuder svensktalande kundservice sju dagar i veckan och ser oss därför fortfarande som relativt nya på den svenska marknaden med den nya förbättrade varianten av eBeach.se.
Jag hoppas att jag har besvarat dina frågor och om du har några fler får du som sagt hemskt gärna kontakta oss igen
Hälsningar
Jenny och teamet på eBeach.se
"När du bokar ingår du ett avtal direkt med våra leverantörer."
"Paketliknande resor
Även om transport och boende bokas som två separata tjänster kan de omfattas av resegarantin om du som privatperson bokar dem på ett sådant sätt att de liknar en paketresa. Helst bör du boka båda tjänsterna i samma bokning.
Tänk dig att du bokar hotell och flygresa via olika sökmotorer, men hos en och samma resebyrå. Då kan resan räknas som paketliknande."
Det som man kan grubbla över är ordet KAN... mrrrr... som gjort för att man inte ska vara skyddad när det väl börjar blåsa.
Citerat från Birgere:
"Paketliknande resor
Även om transport och boende bokas som två separata tjänster kan de omfattas av resegarantin om du som privatperson bokar dem på ett sådant sätt att de liknar en paketresa. Helst bör du boka båda tjänsterna i samma bokning.
Tänk dig att du bokar hotell och flygresa via olika sökmotorer, men hos en och samma resebyrå. Då kan resan räknas som paketliknande."
Det som man kan grubbla över är ordet KAN... mrrrr... som gjort för att man inte ska vara skyddad när det väl börjar blåsa.
Paketreselagen har vi stött och blött tidigare och den är ju inte alls solklar som många verkar tro. Ingen verkar kunna ge besked om vad som verkligen gäller så det vill jag inte ens gå in på.Citerat från Floridasidan:
"När du bokar ingår du ett avtal direkt med våra leverantörer."
Jag tror det är denna text dom bygger på:Citerat från Ebeach:
Hej Floridasidan!
Självklart tar vi ansvar för de produkter vi säljer och jag vill passa på att reda ut begreppen lite. Vi säljer inte traditionella paketresor där man köper ett färdigt paket, utan vi säljer flyg, hotell och transfer från olika återförsäljare som kunden själv kan kombinera, vilket texten du citerar förklarar. Dessa resor ses enligt resegarantilagen som ”paketliknande resor” och täcks därför av resegarantin precis som när du bokar hos någon av våra konkurrenter (du kan läsa mer här: https://www.kammarkollegiet.se/rattsavdelningen/resegarantier/vilka-resor-omfattas )
Det stämmer att det fanns en äldre version av eBeach.se. Vi gjorde en nylansering för drygt ett år sedan med en ny sajt där man nu kan boka både flyg, hotell och transfer samt att vi erbjuder svensktalande kundservice sju dagar i veckan och ser oss därför fortfarande som relativt nya på den svenska marknaden med den nya förbättrade varianten av eBeach.se.
Jag hoppas att jag har besvarat dina frågor och om du har några fler får du som sagt hemskt gärna kontakta oss igen
Hälsningar
Jenny och teamet på eBeach.se
Ladsen men med texten nedan kan jag inte köpa förklaringen.Hej Floridasidan!
Självklart tar vi ansvar för de produkter vi säljer och jag vill passa på att reda ut begreppen lite. Vi säljer inte traditionella paketresor där man köper ett färdigt paket, utan vi säljer flyg, hotell och transfer från olika återförsäljare som kunden själv kan kombinera, vilket texten du citerar förklarar. Dessa resor ses enligt resegarantilagen som ”paketliknande resor” och täcks därför av resegarantin precis som när du bokar hos någon av våra konkurrenter (du kan läsa mer här: https://www.kammarkollegiet.se/rattsavdelningen/resegarantier/vilka-resor-omfattas )
Det stämmer att det fanns en äldre version av eBeach.se. Vi gjorde en nylansering för drygt ett år sedan med en ny sajt där man nu kan boka både flyg, hotell och transfer samt att vi erbjuder svensktalande kundservice sju dagar i veckan och ser oss därför fortfarande som relativt nya på den svenska marknaden med den nya förbättrade varianten av eBeach.se.
Jag hoppas att jag har besvarat dina frågor och om du har några fler får du som sagt hemskt gärna kontakta oss igen
Hälsningar
Jenny och teamet på eBeach.se
"När du bokar ingår du ett avtal direkt med våra leverantörer."
"Paketliknande resor
Även om transport och boende bokas som två separata tjänster kan de omfattas av resegarantin om du som privatperson bokar dem på ett sådant sätt att de liknar en paketresa. Helst bör du boka båda tjänsterna i samma bokning.
Tänk dig att du bokar hotell och flygresa via olika sökmotorer, men hos en och samma resebyrå. Då kan resan räknas som paketliknande."
Det som man kan grubbla över är ordet KAN... mrrrr... som gjort för att man inte ska vara skyddad när det väl börjar blåsa.
Däremot tror jag inte att formuleringen som jag citerade där de verkar vilja lägga över allt ansvar på en underleverantör är kompatibel med svensk lag. Möjligtvis att man kan försöka komma undan den svenska lagstiftningen genom att verka från utlandet men har man verksamhet här så tvivlar jag på det. i min värld är det den som säljer en produkt som är den som har ansvaret inför kunden, det går inte att hänvisa till att avtalet är ingånget meden underleverantör
Om detta sen är avsiktligt eller bara en klumpig formulering vet jag inte, är det det senare borde man kanske tacka för påpekandet och genast ändra i sina villkor ;-)
Har man en websida på svenska riktat till svenska kunder så gäller svenska och EU lagstiftning MEN jag ser eg inget fel med tjänsten dom erbjuder. Det är ju som vilken resebyrå som helst.
Däremot så gjorde jag en test med att kolla på en resa till Florida i sommar och resultatet var ju skrämmande.
Det enda flygalternativ som dök upp var Norwegian och som lägst för 11.100 exkl bagage. Samma datum på momondo gav flygpriser med vettiga tider på 4500.
Filtrerar jag fram Norwegian hos momondo så kostar samma flight 8.800.
Nja, ska man åka till Orlando 20/6-6/7 (bara ett exempel) från CPH ska man nog leta efter sin resa någon annanstans.
Klickade mig vidare till hotellen, såg inte billigt ut men orkar inte jämföra men däremot såg jag priset för transfer ToR hotellet....30min.... 2700kr!!! Skulle uppskatta att förbeställd taxi kostar max $50 enkel, mao 850kr ToR
Tack-o-Hej Leverpastej
Däremot så gjorde jag en test med att kolla på en resa till Florida i sommar och resultatet var ju skrämmande.
Det enda flygalternativ som dök upp var Norwegian och som lägst för 11.100 exkl bagage. Samma datum på momondo gav flygpriser med vettiga tider på 4500.
Filtrerar jag fram Norwegian hos momondo så kostar samma flight 8.800.
Nja, ska man åka till Orlando 20/6-6/7 (bara ett exempel) från CPH ska man nog leta efter sin resa någon annanstans.
Klickade mig vidare till hotellen, såg inte billigt ut men orkar inte jämföra men däremot såg jag priset för transfer ToR hotellet....30min.... 2700kr!!! Skulle uppskatta att förbeställd taxi kostar max $50 enkel, mao 850kr ToR
Tack-o-Hej Leverpastej
Citerat från Birgere:
Har man en websida på svenska riktat till svenska kunder så gäller svenska och EU lagstiftning MEN jag ser eg inget fel med tjänsten dom erbjuder. Det är ju som vilken resebyrå som helst.
Däremot så gjorde jag en test med att kolla på en resa till Florida i sommar och resultatet var ju skrämmande.
Det enda flygalternativ som dök upp var Norwegian och som lägst för 11.100 exkl bagage. Samma datum på momondo gav flygpriser med vettiga tider på 4500.
Filtrerar jag fram Norwegian hos momondo så kostar samma flight 8.800.
Nja, ska man åka till Orlando 20/6-6/7 (bara ett exempel) från CPH ska man nog leta efter sin resa någon annanstans.
Klickade mig vidare till hotellen, såg inte billigt ut men orkar inte jämföra men däremot såg jag priset för transfer ToR hotellet....30min.... 2700kr!!! Skulle uppskatta att förbeställd taxi kostar max $50 enkel, mao 850kr ToR
Tack-o-Hej Leverpastej
"När du bokar ingår du ett avtal direkt med våra leverantörer." så du tycker att det är okej villkor? De påstår att de säljer paketliknande resor (och att paketreselagen skulle gälla vilket är mycket diskutabelt efter vad vi fått fram i det ämnet tidigare, speciellt om avtalet ingås med andra olika företag) men samtidigt fungerar som en prisjämförelsesajt där man bara skickas till en annan säljare vilken avtalet ingås med.... Det är inte okej i mina ögon.Har man en websida på svenska riktat till svenska kunder så gäller svenska och EU lagstiftning MEN jag ser eg inget fel med tjänsten dom erbjuder. Det är ju som vilken resebyrå som helst.
Däremot så gjorde jag en test med att kolla på en resa till Florida i sommar och resultatet var ju skrämmande.
Det enda flygalternativ som dök upp var Norwegian och som lägst för 11.100 exkl bagage. Samma datum på momondo gav flygpriser med vettiga tider på 4500.
Filtrerar jag fram Norwegian hos momondo så kostar samma flight 8.800.
Nja, ska man åka till Orlando 20/6-6/7 (bara ett exempel) från CPH ska man nog leta efter sin resa någon annanstans.
Klickade mig vidare till hotellen, såg inte billigt ut men orkar inte jämföra men däremot såg jag priset för transfer ToR hotellet....30min.... 2700kr!!! Skulle uppskatta att förbeställd taxi kostar max $50 enkel, mao 850kr ToR
Tack-o-Hej Leverpastej
Jag kan inte hitta liknande formuleringar på t.ex. Ticket, handlar jag där får jag kvitto och resehandlingar från dem och ingår avtalet med dem även om resan levereras av t.ex. ett flygbolag och enskilt hotell.
Elgiganten kan ju knappast sälja en TV och säga att "du kan hämta TVn hos Samsung och betala till dem, det är också där du ska klaga om den går sönder eller om du vill lämna tillbaka den, nej säljer de TVn är det de som ingått avtalet.
När det gäller priserna så har jag inte mer än tittat hastigt på något enstaka hotell, det som såg ut som ett hyfsat pris visade sig senare vara per person, alltså blev det dubbelt så dyrt när man valt hotellet (om man är två), det är inget som lockar mig men jag påstår ändå inte att de är oseriösa, jag tycker sidan är märklig med konstiga skrivningar i villkoren, till synes höga priser och jag skulle därför inte boka där.
Det märkliga är ju också att man inte hör om dem om de är så stora (jag har enbart hört om dem i dessa trådar på RG, det går också att hitta lite på andra forum om den brittiska delen av eBeach), eller ser dem i sökresultat (de säger sig ju samarbeta med sökföretagen) och ingen som bokat med dem dyker upp för att berätta......(jämför t.ex. med lilla TSS travel där enorma mängder resenärer väljer att skriva på RG ;-)
Tjena tjena, mittbena
Jag tycker att du är lite för fyrkantig i din uppfattning om hur avtalen hanteras.
Jag är övertygad om att när du beställer dina tjänster från siten att du får en faktura som betalas till ebeach. Men i samband med detta så ingår du väl även ett avtal med dom som tillhandahåller tjänsterna.
Om du tex bokar ett hotell via hotels.se och när du är på plats så är antingen du missnöjd med hotellets städning eller hotellet är missnöjda med dina nattliga parties. Detta avhandlar väl ni direkt och inte via hotels.se?
När det gäller prissättning och upplägg för resorna så är det väl så att ebeach riktar in sig mot typiska charterturister som kanske vill gå ett steg längre och pussla ihop sitt resande lite mer än vad vingresor mfl erbjuder. Reseguidens forum är ju inte så aktivt i chartervärlden så därför kommer nog ebeach i skymundan.
När dom dessutom är så dyra på hotel o flyg så hamnar dom aldrig i radarn hos folk här som söker efter bästa o billigaste priser på hotell o flyg.
Jag är övertygad om att när du beställer dina tjänster från siten att du får en faktura som betalas till ebeach. Men i samband med detta så ingår du väl även ett avtal med dom som tillhandahåller tjänsterna.
Om du tex bokar ett hotell via hotels.se och när du är på plats så är antingen du missnöjd med hotellets städning eller hotellet är missnöjda med dina nattliga parties. Detta avhandlar väl ni direkt och inte via hotels.se?
När det gäller prissättning och upplägg för resorna så är det väl så att ebeach riktar in sig mot typiska charterturister som kanske vill gå ett steg längre och pussla ihop sitt resande lite mer än vad vingresor mfl erbjuder. Reseguidens forum är ju inte så aktivt i chartervärlden så därför kommer nog ebeach i skymundan.
När dom dessutom är så dyra på hotel o flyg så hamnar dom aldrig i radarn hos folk här som söker efter bästa o billigaste priser på hotell o flyg.
Citerat från Birgere:
Jag tycker att du är lite för fyrkantig i din uppfattning om hur avtalen hanteras.
Jag är övertygad om att när du beställer dina tjänster från siten att du får en faktura som betalas till ebeach. Men i samband med detta så ingår du väl även ett avtal med dom som tillhandahåller tjänsterna.
Om du tex bokar ett hotell via hotels.se och när du är på plats så är antingen du missnöjd med hotellets städning eller hotellet är missnöjda med dina nattliga parties. Detta avhandlar väl ni direkt och inte via hotels.se?
När det gäller prissättning och upplägg för resorna så är det väl så att ebeach riktar in sig mot typiska charterturister som kanske vill gå ett steg längre och pussla ihop sitt resande lite mer än vad vingresor mfl erbjuder. Reseguidens forum är ju inte så aktivt i chartervärlden så därför kommer nog ebeach i skymundan.
När dom dessutom är så dyra på hotel o flyg så hamnar dom aldrig i radarn hos folk här som söker efter bästa o billigaste priser på hotell o flyg.
Nej jag är inte alls fyrkantig. Om det är som du säger så är det en felskrivning på deras sida, eller de menar inte vad de skriver helt enkelt, men jag skulle inte utgå från att ett villkor är en felskrivning när jag ingår ett avtal.... Själva texten är ju ganska klar i sig och det står inte att man ingår avtal med både eBeach och underleverantören utan enbart att man ingår avtal med deras leverantörer.Jag tycker att du är lite för fyrkantig i din uppfattning om hur avtalen hanteras.
Jag är övertygad om att när du beställer dina tjänster från siten att du får en faktura som betalas till ebeach. Men i samband med detta så ingår du väl även ett avtal med dom som tillhandahåller tjänsterna.
Om du tex bokar ett hotell via hotels.se och när du är på plats så är antingen du missnöjd med hotellets städning eller hotellet är missnöjda med dina nattliga parties. Detta avhandlar väl ni direkt och inte via hotels.se?
När det gäller prissättning och upplägg för resorna så är det väl så att ebeach riktar in sig mot typiska charterturister som kanske vill gå ett steg längre och pussla ihop sitt resande lite mer än vad vingresor mfl erbjuder. Reseguidens forum är ju inte så aktivt i chartervärlden så därför kommer nog ebeach i skymundan.
När dom dessutom är så dyra på hotel o flyg så hamnar dom aldrig i radarn hos folk här som söker efter bästa o billigaste priser på hotell o flyg.
Bokar jag av Hotels.com, ingår jag avtalet med dem, det är också dem jag vänder mig till med reklamation om något blir fel, t.ex. om jag får betala mer än det står i avtalet, hotellet inte uppfyller vad som lovas av hotels.com o.s.v. Saker som att få rena handdukar är dock smidigast att ta direkt med hotellet, skulle nog inte lösas innan man var hemma igen om man skulle gå via Hotels.com ;-)
Ja varför man inte ser och hör dem kan man bara spekulera i....... Men TSS är väl i så fall om möjligt ännu mer inriktade på charterturisterna men låter ändå höras om sig en hel del i forumet........ Att deras sida och utbud inte attraherar kunder kan ju vara en bra och försåelig förklaring hursomhelst.
Som parentes så har väl dessutom iallafall några av charterbolagen också möjligheten att snickra ihop resor med reguljärflyg, hotell o.s.v. såg t.ex. att Apollo just nu skulle återlansera detta under nytt namn, minns inte vad de kallade det nu, mitt intresse för Apollo är svalt en vi reste med dem senast och även Ving vet jag iallafall har detta, bokade hotell av dem en gång då de var riktigt billiga jämfört med andra bokningssidor.
Nåja, vi får väl se, nu har vi iallafall delat med oss lite av vad vi tycker och kanske gett både eBeach och presumtiva kunder något att fundera på :-)
Du kan mycket väl ha rätt i avtalsformuleringen, kanske jag tog den lite för lättvindigt. Frågan har lyfts och det är upp till varje presumtiv kund att ta ställning själv.
Jenny o co på eBeach.se sitter nog o kliar sinna skallar just nu baserat på vad som skrivits om deras företag här i tråden :-D
Vi får väl se om dom återkommer och reder ut sina villkor och hutlösa priser.
Undrar om man kan anmäla sig som chaffis i Florida, skulle kunna leva gott på en timpenning på 2500 (efter deras fee)
När det gäller kopplingen gentemot TSS så finns det väl en allmän skepsis om varför alla dagsländor dyker upp på forumet och skriver något jättepositivt för att sedan försvinna ut i cyberspace forever.
Jenny o co på eBeach.se sitter nog o kliar sinna skallar just nu baserat på vad som skrivits om deras företag här i tråden :-D
Vi får väl se om dom återkommer och reder ut sina villkor och hutlösa priser.
Undrar om man kan anmäla sig som chaffis i Florida, skulle kunna leva gott på en timpenning på 2500 (efter deras fee)
När det gäller kopplingen gentemot TSS så finns det väl en allmän skepsis om varför alla dagsländor dyker upp på forumet och skriver något jättepositivt för att sedan försvinna ut i cyberspace forever.
Citerat från Birgere:
Du kan mycket väl ha rätt i avtalsformuleringen, kanske jag tog den lite för lättvindigt. Frågan har lyfts och det är upp till varje presumtiv kund att ta ställning själv.
Jenny o co på eBeach.se sitter nog o kliar sinna skallar just nu baserat på vad som skrivits om deras företag här i tråden :-D
Vi får väl se om dom återkommer och reder ut sina villkor och hutlösa priser.
Undrar om man kan anmäla sig som chaffis i Florida, skulle kunna leva gott på en timpenning på 2500 (efter deras fee)
När det gäller kopplingen gentemot TSS så finns det väl en allmän skepsis om varför alla dagsländor dyker upp på forumet och skriver något jättepositivt för att sedan försvinna ut i cyberspace forever.
Ja du, jag hänger på, frågan är hur många som vill betala detta pris för transfern men allt verkar ju kunna gå där borta! :-ODu kan mycket väl ha rätt i avtalsformuleringen, kanske jag tog den lite för lättvindigt. Frågan har lyfts och det är upp till varje presumtiv kund att ta ställning själv.
Jenny o co på eBeach.se sitter nog o kliar sinna skallar just nu baserat på vad som skrivits om deras företag här i tråden :-D
Vi får väl se om dom återkommer och reder ut sina villkor och hutlösa priser.
Undrar om man kan anmäla sig som chaffis i Florida, skulle kunna leva gott på en timpenning på 2500 (efter deras fee)
När det gäller kopplingen gentemot TSS så finns det väl en allmän skepsis om varför alla dagsländor dyker upp på forumet och skriver något jättepositivt för att sedan försvinna ut i cyberspace forever.
Har två bekanta som åkt med TSS men de nappade inte på min fråga om de fått någon uppmaning om att recensera, får på dem igen om jag stöter på dem, det är hursomhelst ett märkligt fenomen som tills vidare är dolt i mörka skuggor.....
Nej nu får vi sluta sabotera RG med vårt chattande! Lev väl!
Ebeach är ett oseriöst reseföretag. Varning för att boka resa tätt inpå avfärd om du inte är förtjust i telefonköer en evighet för bokningsbekräftelse för att sen få veta att resan var slut för flera dagar sen trots att de ligger kvar som alternativ på sidan. Men de har SÅKLART kvar andra alternativ som är dubbelt så dyra!!! 3 olika bokningar och timmar i telefonen har vi ingen resa. Mitt intryck är att resorna ligger kvar som lockbete. Pinsamt.
Svaret är borttagen på grund av brott mot Reseguidens användarvillkor
Svaret är borttagen på grund av brott mot Reseguidens användarvillkor
VARNING VARNING VARNING!
EBEACH- ett rese bolag/hotell/transfer.
Detta bolag åk aldrig med dem vad ni en gör när ni ska åka utomlands.
Historian:
Började med att jag och min kompis bokade via dem.. vi skulle va i alanya en vecka. Vi skulle hem 2 juli 23.40.
Men visade sig 2 juli vid 12. Att dem skrivit fel datum på våra biljetter.
Vi skulle åkt hem 1 juli 23.40.
Ringde dem och de fixade biljetter till dagen efter och taxi.. men taxin kom aldrig.
Vi fick betala hotell, mat och taxi (2,5h) tog de att åka till antalya. Allt detta helt själva. 1 artonåring och en nittonåring fast utomlands.. kunde de bli värre svar ja..
Väl I alanya var flyget 1 timme försenat vilket gjorde att när vi skulle byta i Istanbul till sverige Kom vi inte på planet..
Fast i Istanbul.. ebeach var jätte elaka och jag la på luren.. dem skrev att de inte kunde hjälpa mig..
Mardröm.
Vi kom tillslut hem allafall.
Men där slutar inte detta..
Igår kväll så fick jag mail om att vi skulle få 4050 kr i ersättning för allt.
Jag ringde dem idag och skulle ge mitt konto nummer.. men de funkade inte för de sa att banken spärrat online tjänster. Ringde Nordea och dem säger att ebeach försökt ta allt jag äger på kortet...
NU ÄR EN POLISANMÄLAN GJORD.. tro mig att jag är arg !! var rädd om er ♡
EBEACH- ett rese bolag/hotell/transfer.
Detta bolag åk aldrig med dem vad ni en gör när ni ska åka utomlands.
Historian:
Började med att jag och min kompis bokade via dem.. vi skulle va i alanya en vecka. Vi skulle hem 2 juli 23.40.
Men visade sig 2 juli vid 12. Att dem skrivit fel datum på våra biljetter.
Vi skulle åkt hem 1 juli 23.40.
Ringde dem och de fixade biljetter till dagen efter och taxi.. men taxin kom aldrig.
Vi fick betala hotell, mat och taxi (2,5h) tog de att åka till antalya. Allt detta helt själva. 1 artonåring och en nittonåring fast utomlands.. kunde de bli värre svar ja..
Väl I alanya var flyget 1 timme försenat vilket gjorde att när vi skulle byta i Istanbul till sverige Kom vi inte på planet..
Fast i Istanbul.. ebeach var jätte elaka och jag la på luren.. dem skrev att de inte kunde hjälpa mig..
Mardröm.
Vi kom tillslut hem allafall.
Men där slutar inte detta..
Igår kväll så fick jag mail om att vi skulle få 4050 kr i ersättning för allt.
Jag ringde dem idag och skulle ge mitt konto nummer.. men de funkade inte för de sa att banken spärrat online tjänster. Ringde Nordea och dem säger att ebeach försökt ta allt jag äger på kortet...
NU ÄR EN POLISANMÄLAN GJORD.. tro mig att jag är arg !! var rädd om er ♡
Hej Josefine0046 och Ronaf,
Vi tycker det är jättetråkigt att höra att ni inte är nöjda med vår service och förstår självklart er frustration över det ni berättar.
Då jag inte har era bokningsnummer kan jag inte kommentera just era bokningar, men vill ändå försöka förklara hur vårt bokningssystem fungerar rent generellt. Om ni vill komma i kontakt med oss om era bokningar, svarar vi självklart på alla era frågor på (Logga in för att se e-postadress)
Vår hemsida erbjuder flygresor och hotell från en rad olika flygbolag och hotelleverantörer. När du som kund gör en bokningsförfrågan på vår hemsida bekräftas dessa oftast efter en kort stund och utan problem. Ibland händer det tyvärr dock att resorna säljer slut hos leverantören utan att vår hemsida hinner uppdateras i tid.
Vi vet att vår bokningsprocess fungerar annorlunda mot vissa andra reseföretag. När du gör en bokning via vår hemsida får du en bekräftelse på att vi mottagit din bokningsförfrågan. I denna bekräftelse, och även i bokningsvillkoren som du läser innan du gör din bokning, framgår det att det kan ta upp till 48 timmar för oss att behandla och bekräfta din bokning. Under behandlingstiden kontrollerar vi att det som kunden valt finns tillgängligt och att allt stämmer. Dessvärre händer det i enstaka fall att något säljer slut och istället för att automatiskt avboka din bokningsförfrågan väljer vi då att kontakta kunden med ett relevant alternativ. Det är då upp till kunden om de vill acceptera förslaget eller avboka sin bokningsförfrågan.
Vi drar såklart aldrig någon betalning från ditt konto förrän du accepterat alternativet och den eventuella prisskillnaden, och du har självklart alltid möjligheten att kostnadsfritt avboka resan.
Vi förstår att andra reseföretag fungerar på ett annorlunda vis än vad vi gör – detta är för att de har sina egna flygbolag och därför har möjlighet att genomföra din bokning direkt. eBeach.se är en agent som säljer olika leverantörers tjänster och produkter, vilket kan medföra att bokningsprocessen tar lite längre tid, men som också ofta medför lägre priser eftersom du som kund på vår hemsida kan jämföra olika flygbolag och välja det billigaste.
Den stora majoriteten av våra bokningar går igenom problemfritt och att de allra flesta av våra kunder är nöjda (du kan läsa våra Feefo-omdömen här: http://www.feefo.com/GB/en/reviews/eBeachse_SE/?id=811707).
Hälsningar
Jenny
Vi tycker det är jättetråkigt att höra att ni inte är nöjda med vår service och förstår självklart er frustration över det ni berättar.
Då jag inte har era bokningsnummer kan jag inte kommentera just era bokningar, men vill ändå försöka förklara hur vårt bokningssystem fungerar rent generellt. Om ni vill komma i kontakt med oss om era bokningar, svarar vi självklart på alla era frågor på (Logga in för att se e-postadress)
Vår hemsida erbjuder flygresor och hotell från en rad olika flygbolag och hotelleverantörer. När du som kund gör en bokningsförfrågan på vår hemsida bekräftas dessa oftast efter en kort stund och utan problem. Ibland händer det tyvärr dock att resorna säljer slut hos leverantören utan att vår hemsida hinner uppdateras i tid.
Vi vet att vår bokningsprocess fungerar annorlunda mot vissa andra reseföretag. När du gör en bokning via vår hemsida får du en bekräftelse på att vi mottagit din bokningsförfrågan. I denna bekräftelse, och även i bokningsvillkoren som du läser innan du gör din bokning, framgår det att det kan ta upp till 48 timmar för oss att behandla och bekräfta din bokning. Under behandlingstiden kontrollerar vi att det som kunden valt finns tillgängligt och att allt stämmer. Dessvärre händer det i enstaka fall att något säljer slut och istället för att automatiskt avboka din bokningsförfrågan väljer vi då att kontakta kunden med ett relevant alternativ. Det är då upp till kunden om de vill acceptera förslaget eller avboka sin bokningsförfrågan.
Vi drar såklart aldrig någon betalning från ditt konto förrän du accepterat alternativet och den eventuella prisskillnaden, och du har självklart alltid möjligheten att kostnadsfritt avboka resan.
Vi förstår att andra reseföretag fungerar på ett annorlunda vis än vad vi gör – detta är för att de har sina egna flygbolag och därför har möjlighet att genomföra din bokning direkt. eBeach.se är en agent som säljer olika leverantörers tjänster och produkter, vilket kan medföra att bokningsprocessen tar lite längre tid, men som också ofta medför lägre priser eftersom du som kund på vår hemsida kan jämföra olika flygbolag och välja det billigaste.
Den stora majoriteten av våra bokningar går igenom problemfritt och att de allra flesta av våra kunder är nöjda (du kan läsa våra Feefo-omdömen här: http://www.feefo.com/GB/en/reviews/eBeachse_SE/?id=811707).
Hälsningar
Jenny
Hej Josseephin,
Det är tråkigt att höra att ni hade problem med er resa på grund av felbokade flyg och vi förstår att det såklart är en frustrerande situation när också det ombokade flyget är försenat vilket orsakar ytterligare problem.
Självklart skulle vi aldrig dra någon ytterligare betalning för en resa som är fullt betald. Så det är oroande att höra om problemen du har haft och jag skulle hemskt gärna vilja försöka reda ut situationen så att du kan få din återbetalning.
Skulle du kunna skicka ditt bokningsnummer (som börjar MYB) till (Logga in för att se e-postadress) och märka mejlet ”till Jenny” och skicka med ett kontaktnummer så att jag kan ta en närmare titt på din bokning och ditt reklamationsärende och reda ut eventuella missförstånd?
Hälsningar
Jenny
Det är tråkigt att höra att ni hade problem med er resa på grund av felbokade flyg och vi förstår att det såklart är en frustrerande situation när också det ombokade flyget är försenat vilket orsakar ytterligare problem.
Självklart skulle vi aldrig dra någon ytterligare betalning för en resa som är fullt betald. Så det är oroande att höra om problemen du har haft och jag skulle hemskt gärna vilja försöka reda ut situationen så att du kan få din återbetalning.
Skulle du kunna skicka ditt bokningsnummer (som börjar MYB) till (Logga in för att se e-postadress) och märka mejlet ”till Jenny” och skicka med ett kontaktnummer så att jag kan ta en närmare titt på din bokning och ditt reklamationsärende och reda ut eventuella missförstånd?
Hälsningar
Jenny
Min sambo bokade resa genom Ebeach till Rhodos , allt funkade kanon fram till att vi kom till vårat bokade hotell , där får vi veta att vi blivit omkokade till ett annat hotell , utan att få varken samtal , sms eller mail av någon från Ebeach. Vi får då fixa taxi till de nya hotellet , betala den själv! Till ett hotell som varken låg vid stranden eller hade vattenland som de andra hade ! Vi hade även transfer bokad FRÅN hotellet nät veckan var slut , men inte den heller fanns kvar så även då blev de att fixa egen taxi och betala åter igen , från hotellet som då även låg en bra bit längre från flygplatsen ! Blev nå 1000 dyrare för taxi , samtal ( fick inte tag i någon från Ebeach ) och ingen av hotellen verkade ens veta vilka dom var? nu när vi är hemma och ringer så får vi till svar att vi måste kontakta hotellet i Grekland? Tur vi hade varandra och varmt väder ! Bokar ALDRIG med Ebeach igen !
Hej Malinljusberg,
Jag blir mycket oroad av att höra det du beskriver, så ska det självklart inte gå till. Har ni skickat in detta till vår reklamationsavdelning?
Om du skickar ditt bokningsnummer (som börjar MYB) till (Logga in för att se e-postadress) (skriv ”till Jenny” i ämnesraden) så kan jag hitta din bokning på systemet och kan ta en närmare titt för att se vad som har hänt.
Om ni ännu inte skickat in en formell reklamation, bifoga också gärna detta i mejlet (tillsammans med kvitton för eventuella extra kostnader ni gör anspråk på) så att vi kan logga det och kontakta vår leverantör.
Hälsningar
Jenny
Jag blir mycket oroad av att höra det du beskriver, så ska det självklart inte gå till. Har ni skickat in detta till vår reklamationsavdelning?
Om du skickar ditt bokningsnummer (som börjar MYB) till (Logga in för att se e-postadress) (skriv ”till Jenny” i ämnesraden) så kan jag hitta din bokning på systemet och kan ta en närmare titt för att se vad som har hänt.
Om ni ännu inte skickat in en formell reklamation, bifoga också gärna detta i mejlet (tillsammans med kvitton för eventuella extra kostnader ni gör anspråk på) så att vi kan logga det och kontakta vår leverantör.
Hälsningar
Jenny
Citerat från Ebeach:
Hej Malinljusberg,
Jag blir mycket oroad av att höra det du beskriver, så ska det självklart inte gå till. Har ni skickat in detta till vår reklamationsavdelning?
Om du skickar ditt bokningsnummer (som börjar MYB) till (Logga in för att se e-postadress) (skriv ”till Jenny” i ämnesraden) så kan jag hitta din bokning på systemet och kan ta en närmare titt för att se vad som har hänt.
Om ni ännu inte skickat in en formell reklamation, bifoga också gärna detta i mejlet (tillsammans med kvitton för eventuella extra kostnader ni gör anspråk på) så att vi kan logga det och kontakta vår leverantör.
Hälsningar
Jenny
Jenny, vänta du, det kommer att komma mera så länge era avtal ser ut som de gör. Hej Malinljusberg,
Jag blir mycket oroad av att höra det du beskriver, så ska det självklart inte gå till. Har ni skickat in detta till vår reklamationsavdelning?
Om du skickar ditt bokningsnummer (som börjar MYB) till (Logga in för att se e-postadress) (skriv ”till Jenny” i ämnesraden) så kan jag hitta din bokning på systemet och kan ta en närmare titt för att se vad som har hänt.
Om ni ännu inte skickat in en formell reklamation, bifoga också gärna detta i mejlet (tillsammans med kvitton för eventuella extra kostnader ni gör anspråk på) så att vi kan logga det och kontakta vår leverantör.
Hälsningar
Jenny
De här är inte de enda som råkat ut för er. Ni verkar ju ha svårt att förstå det också.
Vi är glada att vi inte bokade vår malta resa av er i somras, vi var sekunder i från det, tills vi upptäckte vad som egentligen stod i ert avtal med kunden. Tack och lov att vi bokade genom andra!
Svaret är borttagen på grund av brott mot Reseguidens användarvillkor
Jag har flera gånger varit inne och tittat på denna sida och varit väldigt nära att boka till bra priser. Tur att jag inte gjorde det! Det här räcker som bevis. Lägg ner bluff-företaget!
Catta; jag blev erbjuden en voucher att använda vid nästa (!) bokning hahahahaha
ett skämt eftersom
1) tiden jag la ner är dyrare än så
2) jag kommer aldrig att boka med dem någonsin igen!
Någon annan som fått ersättning?
Vidare vill jag bara tillägga att den angivna adressen till de fina omdömena som ni på Ebeach nämner ovan, leder till en brittisk sida där det står "supplier not found". Oavsett om de funnits där tidigare känns det inte aktuellt då vi alla kan konstatera att även om tjänsten skulle funka bra på en marknad (brittiska) så innebär det inte att det gör det på den svenska marknaden. Det är 2 helt olika plattformar.
ett skämt eftersom
1) tiden jag la ner är dyrare än så
2) jag kommer aldrig att boka med dem någonsin igen!
Någon annan som fått ersättning?
Vidare vill jag bara tillägga att den angivna adressen till de fina omdömena som ni på Ebeach nämner ovan, leder till en brittisk sida där det står "supplier not found". Oavsett om de funnits där tidigare känns det inte aktuellt då vi alla kan konstatera att även om tjänsten skulle funka bra på en marknad (brittiska) så innebär det inte att det gör det på den svenska marknaden. Det är 2 helt olika plattformar.
Hej,
Jag vill varna alla från att åka med ebeach!!!
I våras bokade jag en resa med familjen till Gran Canaria. När jag bokade resan ringde jag de och vi bokade det via telefon. Jag trodde allt var klar men dagen efter så ringer de mig och säger att de hann inte göra bokningen klart och vår resa blev några tusen dyrare. Jag tyckte att det var konstigt samtidigt så vet jag att resepriserna går upp och ner. Det dåliga här var att varför de inte hade gjort klart jobbet, annars hade jag gjort det.
Hur som, för två veckor sedan fick vi information om att flygbolag som vi reser med har ställt in sina resor och alltså vi kan inte resa den dagen utan måste hitta en annan resa. Jag har nu en och en halv vecka försökt få ebeach att hitta en resa för oss för vi vill gärna åka men de har inte lyckats, detta trots att vi är flexibla hela det här året.
Deras kundservice är det värsta jag har varit med om. De säger olika saker och det känns som att de döljer något. Varje gång måste man stå i telefonkö i 30-50 min innan man kommer fram. Ex sa en av deras medarbetare i fredags att på måndag skall de höra av sig till mig angående om de hittat en resa eller ej. Men de gjorde inte det och när jag ringer idag och frågar hur det går så får jag återigen samma bortförklaring att mm vet ej, ligger hos bokningsändringar mm och vi kan återkomma till dig imorgon (så har de gjort sen förra vecka) mm. I och med att de verkar hur oseriösa och oproffsiga som helst så har jag idag avbokat resan och nu får vi se hur långt tid det tar att till vi får resan återbetald!
Jag vill varna alla från att åka med ebeach!!!
I våras bokade jag en resa med familjen till Gran Canaria. När jag bokade resan ringde jag de och vi bokade det via telefon. Jag trodde allt var klar men dagen efter så ringer de mig och säger att de hann inte göra bokningen klart och vår resa blev några tusen dyrare. Jag tyckte att det var konstigt samtidigt så vet jag att resepriserna går upp och ner. Det dåliga här var att varför de inte hade gjort klart jobbet, annars hade jag gjort det.
Hur som, för två veckor sedan fick vi information om att flygbolag som vi reser med har ställt in sina resor och alltså vi kan inte resa den dagen utan måste hitta en annan resa. Jag har nu en och en halv vecka försökt få ebeach att hitta en resa för oss för vi vill gärna åka men de har inte lyckats, detta trots att vi är flexibla hela det här året.
Deras kundservice är det värsta jag har varit med om. De säger olika saker och det känns som att de döljer något. Varje gång måste man stå i telefonkö i 30-50 min innan man kommer fram. Ex sa en av deras medarbetare i fredags att på måndag skall de höra av sig till mig angående om de hittat en resa eller ej. Men de gjorde inte det och när jag ringer idag och frågar hur det går så får jag återigen samma bortförklaring att mm vet ej, ligger hos bokningsändringar mm och vi kan återkomma till dig imorgon (så har de gjort sen förra vecka) mm. I och med att de verkar hur oseriösa och oproffsiga som helst så har jag idag avbokat resan och nu får vi se hur långt tid det tar att till vi får resan återbetald!
Hej Josefine0046,
Som vi tidigare har förklarat kan vi inte betala ut kompensation eftersom du inte har någon bokning med oss, det finns igen bokning att kompensera. Däremot tycker vi självklart att det är jättetråkigt att du inte är nöjd med vår bokningsprocess, och därför ville vi erbjuda dig en rabatt av välvilja.
Vi är ledsna att hotellet du ville boka dessvärre hann sälja slut, men det framgår i våra bokningsvillkor att din resa inte är bokad förrän du mottar din bokningsbekräftelse. Precis som i ditt fall drar vi självklart aldrig någon betalning om en produkt har sålt slut. Majoriteten av våra bokningar går igenom problemfritt och de flesta av våra kunder är mycket nöjda. Precis som du säger ser det ut som att länken till våra omdömen har gått ut, så här kommer en ny länk: http://www.feefo.com/SE/sv/reviews/eBeachse_SE/?id=811707
eBeach.se är en del av On the Beach Holidays, en av de största online-resebyråerna i Storbritannien. Eftersom vi har fått stor framgång i Storbritannien finns vi nu även i Sverige, då vi vill erbjuda ett alternativ till de traditionella charterbolagen. Du kan läsa mer om eBeach.se här: https://www.ebeach.se/om-oss
Vänliga hälsningar,
Rebecca
Som vi tidigare har förklarat kan vi inte betala ut kompensation eftersom du inte har någon bokning med oss, det finns igen bokning att kompensera. Däremot tycker vi självklart att det är jättetråkigt att du inte är nöjd med vår bokningsprocess, och därför ville vi erbjuda dig en rabatt av välvilja.
Vi är ledsna att hotellet du ville boka dessvärre hann sälja slut, men det framgår i våra bokningsvillkor att din resa inte är bokad förrän du mottar din bokningsbekräftelse. Precis som i ditt fall drar vi självklart aldrig någon betalning om en produkt har sålt slut. Majoriteten av våra bokningar går igenom problemfritt och de flesta av våra kunder är mycket nöjda. Precis som du säger ser det ut som att länken till våra omdömen har gått ut, så här kommer en ny länk: http://www.feefo.com/SE/sv/reviews/eBeachse_SE/?id=811707
eBeach.se är en del av On the Beach Holidays, en av de största online-resebyråerna i Storbritannien. Eftersom vi har fått stor framgång i Storbritannien finns vi nu även i Sverige, då vi vill erbjuda ett alternativ till de traditionella charterbolagen. Du kan läsa mer om eBeach.se här: https://www.ebeach.se/om-oss
Vänliga hälsningar,
Rebecca
Citerat från Ebeach:
Vi är en del av On the Beach Group, en välkänd online-resebyrå i Storbritannien som är specialiserade på sol- och strandsemestrar. On the Beach Group grundades 2004 och är idag en av de mest populära online-resebyråerna i Storbritannien med över 50 miljoner besökare på sajten varje år.
Snarare ökänt än välkänt i Storbritannien: Vi är en del av On the Beach Group, en välkänd online-resebyrå i Storbritannien som är specialiserade på sol- och strandsemestrar. On the Beach Group grundades 2004 och är idag en av de mest populära online-resebyråerna i Storbritannien med över 50 miljoner besökare på sajten varje år.
http://www.reviewcentre.com/reviews98729.html
Hej Rebeckan,
Först och främst vill vi självklart beklaga att du inte känner dig nöjd med vår service. Jag ser att du pratat med vårt kundserviceteam eftersom ditt flygbolag Primera Air ställt in dina flyg. Detta var givetvis beklagligt. När ditt flygbolag ställer in dina flyg får du som kund alternativet att antingen avboka dina flyg kostnadsfritt eller så kan du boka om din resa till ett annat datum (med hänsyn till tillgänglighet och med reservation för att priser kan gå upp och ner beroende på när man vill resa).
Vid ett senare samtal samma dag meddelade du att du allra helst ville få alternativa flyg och att du var flexibel på datum. Vår kundserviceagent skickade då vidare detta till vår ändringsavdelning, då det är de som tittar på att hitta alternativ när detta efterfrågas av dig som kund. Dagen efter mejlade ändringsavdelningen dig med ett alternativ som tyvärr var dyrare.
Från vad jag förstår uppstod det då frustration, eftersom att agenten på ändringsavdelningen tyvärr missförstått att du hellre ville resa på ett annat datum än att åka på samma dag för ett dyrare pris. Detta ber vi om ursäkt för.
Tyvärr så dröjde det att få ett nytt ändringsalternativ skickat till dig, vilket vi också beklagar. Vi vill dock försäkra dig om att vi hela tiden jobbar på att förbättra hur vårt kundserviceteam jobbar, för att motverka fördröjningar och hjälpa våra kunder på bästa och snabbaste vis.
Vänliga hälsningar,
Angeliqua
Först och främst vill vi självklart beklaga att du inte känner dig nöjd med vår service. Jag ser att du pratat med vårt kundserviceteam eftersom ditt flygbolag Primera Air ställt in dina flyg. Detta var givetvis beklagligt. När ditt flygbolag ställer in dina flyg får du som kund alternativet att antingen avboka dina flyg kostnadsfritt eller så kan du boka om din resa till ett annat datum (med hänsyn till tillgänglighet och med reservation för att priser kan gå upp och ner beroende på när man vill resa).
Vid ett senare samtal samma dag meddelade du att du allra helst ville få alternativa flyg och att du var flexibel på datum. Vår kundserviceagent skickade då vidare detta till vår ändringsavdelning, då det är de som tittar på att hitta alternativ när detta efterfrågas av dig som kund. Dagen efter mejlade ändringsavdelningen dig med ett alternativ som tyvärr var dyrare.
Från vad jag förstår uppstod det då frustration, eftersom att agenten på ändringsavdelningen tyvärr missförstått att du hellre ville resa på ett annat datum än att åka på samma dag för ett dyrare pris. Detta ber vi om ursäkt för.
Tyvärr så dröjde det att få ett nytt ändringsalternativ skickat till dig, vilket vi också beklagar. Vi vill dock försäkra dig om att vi hela tiden jobbar på att förbättra hur vårt kundserviceteam jobbar, för att motverka fördröjningar och hjälpa våra kunder på bästa och snabbaste vis.
Vänliga hälsningar,
Angeliqua
Hej Barabrittiskt,
On the Beach holidays, som svenska eBeach.se är en del av, är en av Storbritanniens ledande online-resebyråer som skickar över 1 miljon resenärer på semester varje år. Resebyrån har funnits i över 10 år och fler och fler bokar med oss för varje år.
Här kan du läsa omdömen från engelska kunder som ha bokat sin resa genom vårt moderbolag, On the Beach holidays: http://www.feefo.com/GB/en/reviews/On-The-Beach/?id=156568. Hela 90% av våra engelska kunder svarar att det är mycket nöjda, baserat på över 125 000 omdömen.
Vänliga hälsningar,
Rebecca
On the Beach holidays, som svenska eBeach.se är en del av, är en av Storbritanniens ledande online-resebyråer som skickar över 1 miljon resenärer på semester varje år. Resebyrån har funnits i över 10 år och fler och fler bokar med oss för varje år.
Här kan du läsa omdömen från engelska kunder som ha bokat sin resa genom vårt moderbolag, On the Beach holidays: http://www.feefo.com/GB/en/reviews/On-The-Beach/?id=156568. Hela 90% av våra engelska kunder svarar att det är mycket nöjda, baserat på över 125 000 omdömen.
Vänliga hälsningar,
Rebecca
Svaret är borttagen på grund av brott mot Reseguidens användarvillkor
Hej Ronaf,
Vi tycker det är tråkigt att du läser vårt meddelande på det viset.
Vår mening med att påpeka ovanstående siffror är givetvis inte att vi är stolta över den procenten av våra kunder som inte är helt nöjda med sin semester, utan att vi har 89 procent som faktiskt är väldigt nöjda med sin upplevelse under senaste året. För oss som företag jobbar vi självklart hela tiden på att öka antalet nöjda kunder. Anledningen till att vi använder oss ut av omdömessajten Feefo är för att det är ett bra sätt för oss att lyssna på kunders feedback, så att vi kan förbättra hur vi jobbar.
Vi vill även poängtera att många av de negativa omdömena som lämnas på Feefo är från kunder som har feedback att ge gällande delar av sin resa, exempelvis för ett försenat flyg. Detta är feedback som vi som företag värdesätter, men som i många fall inte inneburit en förstörd semester.
Vi tycker självklart att det är jättetråkigt att du inte är nöjd med vår bokningsprocess. Däremot är bokningsprocessen ingenting som vi försöker undanhålla, utan det framgår tydligt i våra bokningsvillkor att vi i vissa fall har en behandlingstid innan vi kan bekräfta bokningen.
Vänliga hälsningar,
Angeliqua
Vi tycker det är tråkigt att du läser vårt meddelande på det viset.
Vår mening med att påpeka ovanstående siffror är givetvis inte att vi är stolta över den procenten av våra kunder som inte är helt nöjda med sin semester, utan att vi har 89 procent som faktiskt är väldigt nöjda med sin upplevelse under senaste året. För oss som företag jobbar vi självklart hela tiden på att öka antalet nöjda kunder. Anledningen till att vi använder oss ut av omdömessajten Feefo är för att det är ett bra sätt för oss att lyssna på kunders feedback, så att vi kan förbättra hur vi jobbar.
Vi vill även poängtera att många av de negativa omdömena som lämnas på Feefo är från kunder som har feedback att ge gällande delar av sin resa, exempelvis för ett försenat flyg. Detta är feedback som vi som företag värdesätter, men som i många fall inte inneburit en förstörd semester.
Vi tycker självklart att det är jättetråkigt att du inte är nöjd med vår bokningsprocess. Däremot är bokningsprocessen ingenting som vi försöker undanhålla, utan det framgår tydligt i våra bokningsvillkor att vi i vissa fall har en behandlingstid innan vi kan bekräfta bokningen.
Vänliga hälsningar,
Angeliqua
Citerat från Ronaf:
Jag har försökt att inte vara för negativ och hoppas att detta meddelande inte förstör för era framtida gäster
lycka till i framtiden jag hoppas att ni behöver det.
Det var ord o inga visor det :-)Jag har försökt att inte vara för negativ och hoppas att detta meddelande inte förstör för era framtida gäster
lycka till i framtiden jag hoppas att ni behöver det.
Men faktum kvarstår ju att affärsupplägget som ebeach har fyller ju ingen funktion på marknaden då dom inte adderar något mervärde. Det finns ju faktiskt riktiga resebyråer som har upphandlade priser och direktaccess till bokningar hos hotell och flygbolag.
Villken finnig fjortis som helst skulle ju kunna starta ett företag med ebeach koncept och plocka ut marginaler från helt oförstående kunder och strunta i dom som det inte går bra för...
Bara att läsa snyftisen från representanten Rebecca där hon hela tiden pratar om "DITT flygbolag" då det handlar om ett flygbolag som Ebeach rekommenderat och bokat.
Svaret är borttagen på grund av brott mot Reseguidens användarvillkor
Citerat från Ebeach:
Hej Barabrittiskt,
On the Beach holidays, som svenska eBeach.se är en del av, är en av Storbritanniens ledande online-resebyråer som skickar över 1 miljon resenärer på semester varje år. Resebyrån har funnits i över 10 år och fler och fler bokar med oss för varje år.
Här kan du läsa omdömen från engelska kunder som ha bokat sin resa genom vårt moderbolag, On the Beach holidays: http://www.feefo.com/GB/en/reviews/On-The-Beach/?id=156568. Hela 90% av våra engelska kunder svarar att det är mycket nöjda, baserat på över 125 000 omdömen.
Vänliga hälsningar,
Rebecca
Ja och på Review Centre som jag länkade till är det 30% som är nöjda med er. Någonstans däremellan ligger kanske sanningen. Själv känner jag ingen bland släkt och vänner i England som bokat genom er men så finns det ju 59 miljoner invånare till utöver er miljon. Ni är ju med i ABTA vilket är bra. :)
Hej Barabrittiskt,
On the Beach holidays, som svenska eBeach.se är en del av, är en av Storbritanniens ledande online-resebyråer som skickar över 1 miljon resenärer på semester varje år. Resebyrån har funnits i över 10 år och fler och fler bokar med oss för varje år.
Här kan du läsa omdömen från engelska kunder som ha bokat sin resa genom vårt moderbolag, On the Beach holidays: http://www.feefo.com/GB/en/reviews/On-The-Beach/?id=156568. Hela 90% av våra engelska kunder svarar att det är mycket nöjda, baserat på över 125 000 omdömen.
Vänliga hälsningar,
Rebecca
Citerat från Sussib:
Jag o min sambo bokade med ebeach till Rhodos 31/5-7/6 o det funkade jättebra! Det var billigt o allt klaffade som det skulle. Jag rekommenderar ebeach till er som ska ut o resa!
Måste bara höra hur du kan rekommendera ett företag bara för att "det funkade jättebra för just er"?Jag o min sambo bokade med ebeach till Rhodos 31/5-7/6 o det funkade jättebra! Det var billigt o allt klaffade som det skulle. Jag rekommenderar ebeach till er som ska ut o resa!
Finns några belägg för att de generellt blivit bättre?
Vad gör dem bättre än andra företag?
Svaret är borttagen på grund av brott mot Reseguidens användarvillkor
Hej Jenny på ebeach!
Jag vill bara säga att jag är extremt besviken på er som bolag.
Finns det någon vettig person som man kan ringa till eller bli uppringd av, har ett reklamations ärende liggandes hos er sen ett halv år tillbaka och svaren jag får av er då ni replayar på mina mail är löjeväckande.
Handläggnings tiden är löjlig.
Hur kan ni kalla er för ett seriöst bolag?
Min bokning var för 10 personer med det vill jag säga att jag betalat en massa pengar till er och därmed vill jag bli bättre bemött.
Jag vill gärna att du tar kontakt med mig ASAP för att reda ut mitt ärende.
OBS!!! Till er som tänker boka via ebeach haha lycka till!!!!
Jag vill bara säga att jag är extremt besviken på er som bolag.
Finns det någon vettig person som man kan ringa till eller bli uppringd av, har ett reklamations ärende liggandes hos er sen ett halv år tillbaka och svaren jag får av er då ni replayar på mina mail är löjeväckande.
Handläggnings tiden är löjlig.
Hur kan ni kalla er för ett seriöst bolag?
Min bokning var för 10 personer med det vill jag säga att jag betalat en massa pengar till er och därmed vill jag bli bättre bemött.
Jag vill gärna att du tar kontakt med mig ASAP för att reda ut mitt ärende.
OBS!!! Till er som tänker boka via ebeach haha lycka till!!!!
Citerat från Micke15:
Hej Jenny på ebeach!
Jag vill bara säga att jag är extremt besviken på er som bolag.
Finns det någon vettig person som man kan ringa till eller bli uppringd av, har ett reklamations ärende liggandes hos er sen ett halv år tillbaka och svaren jag får av er då ni replayar på mina mail är löjeväckande.
Handläggnings tiden är löjlig.
Hur kan ni kalla er för ett seriöst bolag?
Min bokning var för 10 personer med det vill jag säga att jag betalat en massa pengar till er och därmed vill jag bli bättre bemött.
Jag vill gärna att du tar kontakt med mig ASAP för att reda ut mitt ärende.
OBS!!! Till er som tänker boka via ebeach haha lycka till!!!!
Har du inte fått rätsida på ditt ärende på ett halvår så bör du nog gå någon annanstans, förslagsvis ARN till att börja med. 6 månader är mycket mer än rimlig tid för företaget att besvara dina klagomål.
Hej Jenny på ebeach!
Jag vill bara säga att jag är extremt besviken på er som bolag.
Finns det någon vettig person som man kan ringa till eller bli uppringd av, har ett reklamations ärende liggandes hos er sen ett halv år tillbaka och svaren jag får av er då ni replayar på mina mail är löjeväckande.
Handläggnings tiden är löjlig.
Hur kan ni kalla er för ett seriöst bolag?
Min bokning var för 10 personer med det vill jag säga att jag betalat en massa pengar till er och därmed vill jag bli bättre bemött.
Jag vill gärna att du tar kontakt med mig ASAP för att reda ut mitt ärende.
OBS!!! Till er som tänker boka via ebeach haha lycka till!!!!
Hej Micke15,
Vi tycker givetvis att det är jättetråkigt att du inte är nöjd med hur ditt reklamationsärende hanterats och ett halvår låter som en väldigt lång behandlingstid. Ofta ligger problemet i att reklamationsavdelningen väntar på att få svar från någon av våra leverantörer. Eftersom jag inte har möjlighet att titta på din bokning kan jag däremot inte säga vad som gäller för just ditt ärende.
Om du vill att vi tittar på ditt ärende får du jättegärna mejla ditt bokningsnummer, samt vad som inträffat till (Logga in för att se e-postadress) Skriv gärna ”till Jenny” i ämnesraden så kan jag plocka upp det och kolla med vår reklamationsavdelning.
Vänliga hälsningar,
Jenny
Vi tycker givetvis att det är jättetråkigt att du inte är nöjd med hur ditt reklamationsärende hanterats och ett halvår låter som en väldigt lång behandlingstid. Ofta ligger problemet i att reklamationsavdelningen väntar på att få svar från någon av våra leverantörer. Eftersom jag inte har möjlighet att titta på din bokning kan jag däremot inte säga vad som gäller för just ditt ärende.
Om du vill att vi tittar på ditt ärende får du jättegärna mejla ditt bokningsnummer, samt vad som inträffat till (Logga in för att se e-postadress) Skriv gärna ”till Jenny” i ämnesraden så kan jag plocka upp det och kolla med vår reklamationsavdelning.
Vänliga hälsningar,
Jenny
Själva idén hos Ebeach är att lägga ut ett pris (troligtvis det billigaste under dagen eller priset på morgonen den dagen) sen får du som kund välja hotell och flyg och sen skicka en FÖRFRÅGAN till Ebeach om de kan boka dessa till dig. Om de svarar på en gång så KAN du få det priset du sett men det kan ta upp till 48h innan de svarar och då när de väl tar upp din förfrågan kan ju priset ha ändrats eftersom de första priserna faktiskt inte är aktuella.
Jag skulle säga, boka genom en sida där du vet att du får de priser som står när du trycker betala. Ebeach fyller ju faktiskt ingen som helst funktion egentligen, varför ska du skicka en förfrågan för att någon annan ska boka åt dig vid ett annat tillfälle? Du har ju redan gjort allt arbete och den enda tacken du kommer få är att ett företag bokar åt dig vid ett senare tillfälle till ett troligtvis högre pris.
Jag skulle säga, boka genom en sida där du vet att du får de priser som står när du trycker betala. Ebeach fyller ju faktiskt ingen som helst funktion egentligen, varför ska du skicka en förfrågan för att någon annan ska boka åt dig vid ett annat tillfälle? Du har ju redan gjort allt arbete och den enda tacken du kommer få är att ett företag bokar åt dig vid ett senare tillfälle till ett troligtvis högre pris.
ÅK Aldrig med ebeach!!!!! Det är den värsta agenturbolag jag har någonsin pratat med och de det tar inte slut där!!! Vi skulle ha åkt till Rhodes igår men de hade ljugit om vår bokning, de delade upp vårt sällskap som var på 14 personer och 4 barn, ett spädbarn. På alla mail står det att vi ska åka tillsammans och vi hade dubbel kollat vår bokning flera ggr och dan innan avrsedagen. Hur kan man boka in två barn själva på ett flyg utan deras mamma? Utöver det så låter dem oss vänta på Arlanda och ringer aldrig upp, lägger på telefonen i ansiktet på en. Jag var fast på Arlanda från kl 04.00 till kl 20.00 på kvällen med mina barn en på 3 år och ett spädbarn. Vi är Helt psykiskt och fysiskt utmattade. Skit bolag som ljuger och flyr undan problemet. Vi åkte aldrig dit pga dem ljög om vår bokning. De bröt mot reglerna när dom la två barn ensamma på ett flyg utan någon förälder! Dom har helt enkelt förstört allt och hela vår semester!!! Vill ha våra pengar tillbaka!!!!!! Men de vill inte ge oss nånting!! Så nu kommer vi föra detta vidare då vi har bevis på allt!! Och ni som jobbar på ebeach lär ert jobb annars sök till städare då ni är helt värdelösa!! Allt som ni har låtit oss gå igenom ord beskriver inte!!!! Men ni bör skämmas!!! Ni skickar halvs vår sällskap dit utan någon packning och en utav dem har diabetes typ 1!!!! Skäms på er hur ni arbetar!!!
Hej Nineve87,
Det är jättetråkigt att höra att du är missnöjd, och vi beklagar de problem som uppstått i samband med din bokning.
Vi beklagar verkligen att flygresan för ditt resesällskap var felbokad. Detta är mycket ovanligt, och orsaken är helt enkelt den mänskliga faktorn, det ber vi självklart om ursäkt för. Våra handläggare löste snabbt problemet med att boka ett nytt flyg till er som huvudresenären för din bokning godkände. Det nya flyget avgick också från Arlanda några timmar senare än originalbokningen, och det är verkligen beklagligt att ditt sällskap missade det nya flyget.
Nu i efterhand rekommenderar jag att du skriver ett mejl till oss på (Logga in för att se e-postadress), så kommer vår reklamationsavdelning att behandla ditt ärende. Glöm inte att bifoga ditt bokningsnummer så att vi kan utreda ditt ärende så snabbt som möjligt.
Vänliga hälsningar,
eBeach
Det är jättetråkigt att höra att du är missnöjd, och vi beklagar de problem som uppstått i samband med din bokning.
Vi beklagar verkligen att flygresan för ditt resesällskap var felbokad. Detta är mycket ovanligt, och orsaken är helt enkelt den mänskliga faktorn, det ber vi självklart om ursäkt för. Våra handläggare löste snabbt problemet med att boka ett nytt flyg till er som huvudresenären för din bokning godkände. Det nya flyget avgick också från Arlanda några timmar senare än originalbokningen, och det är verkligen beklagligt att ditt sällskap missade det nya flyget.
Nu i efterhand rekommenderar jag att du skriver ett mejl till oss på (Logga in för att se e-postadress), så kommer vår reklamationsavdelning att behandla ditt ärende. Glöm inte att bifoga ditt bokningsnummer så att vi kan utreda ditt ärende så snabbt som möjligt.
Vänliga hälsningar,
eBeach
Svaret är borttagen på grund av brott mot Reseguidens användarvillkor
Kan bara prata gott om Ebeach, reste till Blue Bay Beach resort all inclusiv 1 v för hela familjen ( 2v & 2barn) och betalade 12000kr, sep 2015.
Vi fick även bo i en bungalow med egen pool. För oss var det lyx för en liten slant.
Allt var bra hela veckan och allt funkade som det skulle, flyg transfer etc.
Kommer garanterat att boka via dem igen.
Vi fick även bo i en bungalow med egen pool. För oss var det lyx för en liten slant.
Allt var bra hela veckan och allt funkade som det skulle, flyg transfer etc.
Kommer garanterat att boka via dem igen.
Svaret är borttagen på grund av brott mot Reseguidens användarvillkor
Ebeach, det du skriver stämmer inte och det har jag mail bevis på! Bokningen ni gjorde var långt i från snabb, sedan väntade vi på mailet i 40 minuter och planet lyfte 14.25. Jag har två barn varav ett spädbarn! Med tre vagnar totalt och terminalen låg på andra sidan, vi fick stressa oss dit och det var inte lätt då vi fick vänta på hissar osv. Sedan när vi kom
fram säger dom att vi finns inte med och att dem inte kan släppa in oss!! Så ni gav oss 20 minuter ometableringstid efter att ni skickat mailet!! Hade vi vetat att ni skulle dröja med bekräftelsen så hade huvudresenären aldrig godkänt det. Det felet NI gjorde är inte mänskligt det var hemskt och hur ni skötte det hela var ju katastofalt!! Jag kommer inte diskuterar mer om detta då det redan pågår en utredning! Jag kan omöjligt råda någon att boka resor via er efter det vi fick genomlida på Arlanda i 13 timmar med flertalet barn i gruppen!
fram säger dom att vi finns inte med och att dem inte kan släppa in oss!! Så ni gav oss 20 minuter ometableringstid efter att ni skickat mailet!! Hade vi vetat att ni skulle dröja med bekräftelsen så hade huvudresenären aldrig godkänt det. Det felet NI gjorde är inte mänskligt det var hemskt och hur ni skötte det hela var ju katastofalt!! Jag kommer inte diskuterar mer om detta då det redan pågår en utredning! Jag kan omöjligt råda någon att boka resor via er efter det vi fick genomlida på Arlanda i 13 timmar med flertalet barn i gruppen!
Hej Nineve87,
Ert nya flyg avgick från samma terminal på Arlanda, men annan gate. Däremot har vi självklart förståelse för att det kan ta längre tid att förflytta sig med barn och barnvagn och det är mycket oturligt att ni missade flygavgången.
Återigen, ber vi verkligen om ursäkt för att flygresan för ditt sällskap var felbokad. Detta är mycket ovanligt, och vi har full förståelse för att du känner dig frustrerad. Jag rekommenderar att du skickar in en reklamation till eBeach. Det gör du genom att mejla (Logga in för att se e-postadress) så kommer reklamationsavdelningen att behandla ditt ärende.
Vänliga hälsningar,
eBeach
Ert nya flyg avgick från samma terminal på Arlanda, men annan gate. Däremot har vi självklart förståelse för att det kan ta längre tid att förflytta sig med barn och barnvagn och det är mycket oturligt att ni missade flygavgången.
Återigen, ber vi verkligen om ursäkt för att flygresan för ditt sällskap var felbokad. Detta är mycket ovanligt, och vi har full förståelse för att du känner dig frustrerad. Jag rekommenderar att du skickar in en reklamation till eBeach. Det gör du genom att mejla (Logga in för att se e-postadress) så kommer reklamationsavdelningen att behandla ditt ärende.
Vänliga hälsningar,
eBeach
Hej! Ojjjjjj nej, boka inte via deras bolag (ebeach). Jag bokade en resa till Spanien och jag fick en bokningsnummer och skulle betala ca 48 000 kr via kort för 7 dagar. Efter 5 timmar så ringer en kvinna från bolaget och säger att priset till den resan som jag har bokat har höjt med 13 500 kr. Det vill säga att jag ska betala 61 500 kr. Jag var så chokad, barnen råkade höra det, och då avbokade resan. Vi hade tom började planera inför resa och pack, det påverkade hela familjen. Alla blev mkt ledsna.. Det påverkade oss psykisk. Mkt konstig resebolag. Vi har bokat från andra bolag, var hur nöjda som helst. Bokade en annan resa via solfaktor. Hälsningar
Hej! Ojjjjjj nej, boka inte via deras bolag (ebeach). Jag bokade en resa till Spanien och jag fick en bokningsnummer och skulle betala ca 48 000 kr via kort för 7 dagar. Efter 5 timmar så ringer en kvinna från bolaget och säger att priset till den resan som jag har bokat har höjt med 13 500 kr. Det vill säga att jag ska betala 61 500 kr. Jag var så chokad, barnen råkade höra det, och då avbokade resan. Vi hade tom började planera inför resa och pack, det påverkade hela familjen. Alla blev mkt ledsna.. Det påverkade oss psykisk. Mkt konstig resebolag. Vi har bokat från andra bolag, var hur nöjda som helst. Bokade en annan resa via solfaktor. Hälsningar
Svaret är borttagen på grund av brott mot Reseguidens användarvillkor
Svaret är borttagen på grund av brott mot Reseguidens användarvillkor
Kan bara varna för att boka via dessa.
Gick igenom resor och ville till Spanien och såg ett härligt lägenhetshotell med datum som passade fint.
7 nätter på hotellet stod det.
När vi bokade så kollade vi restid och det var den snabbaste tiden.
Hade lite bråttom och klickade i alla uppgifter och fick bekräftelse som jag inte mer än slängde ett öga på.
Sedan ringde de när jag satt i bilen och sa att flyget hade blivit ca 400:- dyrare / person. Accepterade det då vi ville iväg.
Sedan när jag kollade upp lite närmare så var tiden på flygplan mycket riktigt kort. Fast väntetid på flygplats i Amsterdam var 15 timmar på väg dit och vi skulle anlända en dag senare. Nu blev det ju bara 6 dagar på hotellet.!
På väg hem är väntetid på flygplatsen i Amsterdam 18 timmar.
Försökte prata med dem om antal nätter inte stämde. Kunde vi åka en dag tidigare?
De sa att då fick jag köpa en annan flygresa då denna var beställd och inte kunde återbetalas.
Vi har inte åkt än men avråder för att anlita dem om man inte läser igenom allt mycket noga.
Vet inte var jag sak vända mig tyvärr.
Bara att acceptera att man känner sig blåst och att de har luddig information.
Gick igenom resor och ville till Spanien och såg ett härligt lägenhetshotell med datum som passade fint.
7 nätter på hotellet stod det.
När vi bokade så kollade vi restid och det var den snabbaste tiden.
Hade lite bråttom och klickade i alla uppgifter och fick bekräftelse som jag inte mer än slängde ett öga på.
Sedan ringde de när jag satt i bilen och sa att flyget hade blivit ca 400:- dyrare / person. Accepterade det då vi ville iväg.
Sedan när jag kollade upp lite närmare så var tiden på flygplan mycket riktigt kort. Fast väntetid på flygplats i Amsterdam var 15 timmar på väg dit och vi skulle anlända en dag senare. Nu blev det ju bara 6 dagar på hotellet.!
På väg hem är väntetid på flygplatsen i Amsterdam 18 timmar.
Försökte prata med dem om antal nätter inte stämde. Kunde vi åka en dag tidigare?
De sa att då fick jag köpa en annan flygresa då denna var beställd och inte kunde återbetalas.
Vi har inte åkt än men avråder för att anlita dem om man inte läser igenom allt mycket noga.
Vet inte var jag sak vända mig tyvärr.
Bara att acceptera att man känner sig blåst och att de har luddig information.
Ebeach.se är inte att rekomondera iaf inte när man ska boka flyg av dem. 1 Det priset som står är endast en förfrågan o kan höjas rejält. För mig var det 7444 med en väska o när jag sedan ringde dem var det 8900 o jag tog bort väskan o accepterade priset på 8500 10min efter skickade dem en ny förfrågan varpå jag ringer o då säger en annan att priset höjts till 14000 efter förklarat att jag redan accepterat priset på 8500kr så säger att priset är 10000kr nu o jsg förklara ännu en gång att jag accepterat priset på 8500 o jag fått bekräftat av hennes chef då tydligen som då satt med detta just nu upplyste tjejen mig om o lova hon skulle skicka bekräftelse detta var kl 10:30.. kl 14 ringde jag tillbaka o förklarade att jag inte fått bekräftelse o hon berättade att chefen inte var där just nu.. skulle ringa upp inom kort o då hon bara kunde boka till 10000kr o då med mellanlandning på 2h i sthl.. vänta tills kl 16 ringde jag upp igen de sa de skulle lyssna på inspelningen av samtalet o ringa upp mig. Inget händer ringer kl 19:00 o trots de lovat att ringa upp säger denna nya tjejen att de har gått hem för dagenchegen kl 14 o den andra precis o säger hon är ny.. tar ännu en diskution o förklarar att jag fått bekräftat o bokat hotel efter jag fått bekräftat av henne chef på förmiddagen att allt är var ok så då säger denna nya kundservice tjejen hon ska prata med en chef på en annan avdelning o jag dröjer kvar o sedan kommer hon åter säger chefen ska lyssna på inspelningen o de ringer upp direkt efter detta samma dag men de har ännu inte ringt o idag avbokade jag resan då detta är oseriöst o inte att lita på.. att höja priset efter man godkänt o fått bekräftat priset är under all kritik..
Jag vill inte uttala mig huruvida de egentligen är oseriösa eller ej. Däremot kan jag berätta att vi blev rejält "lurade" av dem idag. Igår kväll beställde jag nämligen en resa. Fick då en bekräftelse på att resan skulle gå på 27.377 kr. Idag blev jag kontaktad av dem där de säger att deras priser inte var uppdaterade och att resan nu går på 39.054 kr, dvs en prisökning med 43%!! Vilka extremt fula införsäljningsmetoder de verkar ha! De lockar med ett väldigt lågt pris...ett lågt pris som dessutom bekräftas via något de kallar för "Bekräftelse på bokningsförfrågan" och sedan ringer de upp kunden och informerar om att resan egentligen är nästan 50% dyrare än vad de uppgett på hemsidan (och som bekräftats i Bekräftelse för bokningsförfrågan). De räknar väl med att många kunder redan mentalt bestämt sig för just denna resa och således accepterar det chockhöjda priset. Inte snyggt alls eBeach!!!
Bokade hotell 8 dagar, när vi kom fram så fick vi info om att vi var överbokade 1 dag och blev mitt i natten transporterade till annat närliggande hotell för att sova där en dag. Vilket inte var så kul efter att rest i många timmar.
Ebach kundsupport var professionella och trevliga när jag frågade om vad som hänt. Dock förstog jag att de inte var ansvariga, utan de förmedlar tjänster från andra återförsäljare, är bara en mellanhand. Andra jag känner har bara haft postiva erfarenheter med ebach, så detta kanske var en avvikelse.
lite som uber eller airbnb, så verkar ebeach vara en förmedlare av tjänster.
Jag tar gärna risken med dålig erfarenhet med en uber resa på ett par hundralappar, med konsekvensen att jag blir sen till ett möte, no biggie. Om jag var 20 så skulle jag nog fortsätta med ebeach, men har kommit till den åldern att jag inte vill riskera en helhetsupplevelse av en avkopplande semester. Semesterdagar, en gång om året avkoppling, att inte behöva diskutera med irriterade hotellpersonal om bokningar, bli transporterad mitt i natten för att en återförsäljare jag inte ens vet vilka det är gjort fel, etc, gör att jag rekommenderar vi som har blivit mer bekvämma, speciellt om man reser med barn, istället pungar utt ett par tusen extra och kör på de större aktörerna, som i dessa fall blir direktansvariga. Du får en speakingpartner som inte agerar mellanhand med okänd återförsäljare. Samt att den typen av aktör har större tyngd och kan ställa krav på hotell som inte lever upp till sin del.
Inget ont om ebeach (eller on the beach som de även verkar heta), bra kundservice, grymma priser. Jag borde själv undersökt mer om hur deras koncept fungerar.
Ebach kundsupport var professionella och trevliga när jag frågade om vad som hänt. Dock förstog jag att de inte var ansvariga, utan de förmedlar tjänster från andra återförsäljare, är bara en mellanhand. Andra jag känner har bara haft postiva erfarenheter med ebach, så detta kanske var en avvikelse.
lite som uber eller airbnb, så verkar ebeach vara en förmedlare av tjänster.
Jag tar gärna risken med dålig erfarenhet med en uber resa på ett par hundralappar, med konsekvensen att jag blir sen till ett möte, no biggie. Om jag var 20 så skulle jag nog fortsätta med ebeach, men har kommit till den åldern att jag inte vill riskera en helhetsupplevelse av en avkopplande semester. Semesterdagar, en gång om året avkoppling, att inte behöva diskutera med irriterade hotellpersonal om bokningar, bli transporterad mitt i natten för att en återförsäljare jag inte ens vet vilka det är gjort fel, etc, gör att jag rekommenderar vi som har blivit mer bekvämma, speciellt om man reser med barn, istället pungar utt ett par tusen extra och kör på de större aktörerna, som i dessa fall blir direktansvariga. Du får en speakingpartner som inte agerar mellanhand med okänd återförsäljare. Samt att den typen av aktör har större tyngd och kan ställa krav på hotell som inte lever upp till sin del.
Inget ont om ebeach (eller on the beach som de även verkar heta), bra kundservice, grymma priser. Jag borde själv undersökt mer om hur deras koncept fungerar.
Alla resebyråer, bokningssidor, charterbolag är återförsäljare.
Sen finns det mer eller mindre seriösa sådana.
Har Ebeach en seriös kundtjänst och är det minsta seriösa överlag så utgår jag från att de redan betalat tillbaka minst 1/8 del av resans pris plus lite plåster på såren.
Sen finns det mer eller mindre seriösa sådana.
Har Ebeach en seriös kundtjänst och är det minsta seriösa överlag så utgår jag från att de redan betalat tillbaka minst 1/8 del av resans pris plus lite plåster på såren.
Detta är andra gången jag bokar med ebeach och jag svär åt mig själv för att jag gjorde det igen. "Fool me once...."
Står först att det är gratis ombokning, inga konstigheter. Men sen visar det sig att du såklart måste betala för flygbiljetterna när du avbokar. Och då skulle vi avboka bara för att förlänga resan till 7 nätter istället för 4.
Om du ska ändra ett namn tar de ut extrema avgifter. Och dessutom ljög dom om vad avgifterna kostar haha. Skrev att norwegians avgift av namnändring var 1340kr, men det är 650 kr. Och ebeach egna avgift på 400 kr.
Varför ens vara så idiotisk att skriva ner sina påhitt...
Första gången jag bokade bytte dom hotell 3 gånger innan avresa, fick inte tillbaks några pengar för det. Hamnade på den norra sidan av ön istället och betydligt sämre hotell. Var fruktansvärt väder där med regn och storm, men i Las Palmas där vi hade bokat från början då var det bra väder hela veckan.
Nej sista gången jag bokar med det här tramsföretaget. Är nog någon form av penningtvätt som sker här, precis som många andra skrivit.
Boka inte här. Det är billigt ifall du inte gör en enda ändring. Men kommer livet emellan och du måste göra ändringar så kommer de blåsa dig ordentligt.
Står först att det är gratis ombokning, inga konstigheter. Men sen visar det sig att du såklart måste betala för flygbiljetterna när du avbokar. Och då skulle vi avboka bara för att förlänga resan till 7 nätter istället för 4.
Om du ska ändra ett namn tar de ut extrema avgifter. Och dessutom ljög dom om vad avgifterna kostar haha. Skrev att norwegians avgift av namnändring var 1340kr, men det är 650 kr. Och ebeach egna avgift på 400 kr.
Varför ens vara så idiotisk att skriva ner sina påhitt...
Första gången jag bokade bytte dom hotell 3 gånger innan avresa, fick inte tillbaks några pengar för det. Hamnade på den norra sidan av ön istället och betydligt sämre hotell. Var fruktansvärt väder där med regn och storm, men i Las Palmas där vi hade bokat från början då var det bra väder hela veckan.
Nej sista gången jag bokar med det här tramsföretaget. Är nog någon form av penningtvätt som sker här, precis som många andra skrivit.
Boka inte här. Det är billigt ifall du inte gör en enda ändring. Men kommer livet emellan och du måste göra ändringar så kommer de blåsa dig ordentligt.
Nej, jag förstår inte. Vad gör ebeach egentligen?
Kollar på momondo och booking typ?
När jag och mina vänner ska ut på äventyr brukar jag skriva ihop ett förslag med flyg och hotell och vad det kan förväntas kosta. Alla får ta ställning till detta och när det är dags att boka sätter vi oss på restaurang med dator, äter middag, dricker gott och bokar allt tillsammans. Blir nästan alltid dyrare än vad jag först utlovat, flyg och hotellpriser varierar ju en del och bokningsmiddagen ingår aldrig i mitt prisförslag.
Jag står alltid som huvudbokare, alla hotell är i mitt namn, likaså färjor och bussar, tåg som vi bokar hemifrån.
Tycker att mitt "arbetssätt" påminner rätt mycket om ebeach, med den skillnaden att aldrig tjänat en krona på det arbete jag ändå gör, snarare tvärtom.
Så vad tillför ebeach.se?
Som gör att man handlar via dem istället för att tillbringa 3 minuter extra framför datorn?
Hjälp mig förstå varför man betalar stora summor pengar till dom.
Kollar på momondo och booking typ?
När jag och mina vänner ska ut på äventyr brukar jag skriva ihop ett förslag med flyg och hotell och vad det kan förväntas kosta. Alla får ta ställning till detta och när det är dags att boka sätter vi oss på restaurang med dator, äter middag, dricker gott och bokar allt tillsammans. Blir nästan alltid dyrare än vad jag först utlovat, flyg och hotellpriser varierar ju en del och bokningsmiddagen ingår aldrig i mitt prisförslag.
Jag står alltid som huvudbokare, alla hotell är i mitt namn, likaså färjor och bussar, tåg som vi bokar hemifrån.
Tycker att mitt "arbetssätt" påminner rätt mycket om ebeach, med den skillnaden att aldrig tjänat en krona på det arbete jag ändå gör, snarare tvärtom.
Så vad tillför ebeach.se?
Som gör att man handlar via dem istället för att tillbringa 3 minuter extra framför datorn?
Hjälp mig förstå varför man betalar stora summor pengar till dom.